שאל את הרב - כללי

אי יישוב הדעת

  • כ"ט תשרי התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב יישר הכח ושהשם יברך אותך על העזרה שאתה נותן כאן לאנשים !.. כבוד הרב אני כבר במשך יותר מ4 שנים ברוך השם מנסה לכבוש את יצרי בהעוון המקולל זרע לבטלה ברוך השם! אך עדיין נופל... ותמיד לאחר שאני נופל נמצא אני בבלבולים עצומים לגביי עצמי איני כבר יודע מי אני צדיק או רשע , כי מצד אחד אני יודע שיש לי רצון אמיתי להפסיק עם זה אך מצד שני אני עדיין נופל ואז עולות בי המחשבות של היצר הרע שאולי אני לא רוצה באמת ואז עולות בי המחשבות להפך שאני בכלל לא בא מהעולם הזה .. ואשריי ורבנו רבי נחמן אמר שתמיד צריך להיות בשמחה ושאני צריך לחזקק את עצמי .. ואאז עולה בי המחשבה שאולי אני בכלל בתוך תוכי אומר את זה לעצמי בכדי לברוח מהטלת האשמה כלפיי ... ואז כבוד הרב אני נכנס לבלבולים עמוקים כלפי עצמי כלפי הבחירות האמיתיות שלי ומי אני בתוך תוכי צדיק או רשע?

תשובה

לכבוד השואל, 

הדבר בא לרוב משום התרגלות יתירה ואפילו התמכרות. ואז העושה כן הוא קרוב לאונס. ואין לזה שייכות לענין של רצון או אשמה או צדיק או רשע כלל. לכן אין לחשוב בעמקות אודות הענין כלל, רק לעשות את הפעולות הנצרכות לריפוי הנפש. 

יש קונטרס המדריך מה שצריכים לעשות לריפוי הנפש בענין הזה, אך התנאי הדרוש לו מקודם הוא הרצון להפסיק - יעבור עליו מה שיעבור. 

אם אתה מרגיש שיש לך רצון כזה, תשלח פנייה חוזרת לאתר לבקש את הקונטרס הדרכה בענין זה. ואם לאו, אז כדאי שתלך לטרפיסט הבקי בבעיות מסוג התמכרות שיעזור לך עם כלים המנוסים האיך לצאת מזה. 

בברכה, 

רב מצוות הידברות


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה