שאל את הרב - כללי

מה טיבה של הערבה?

  • כ"ט תשרי התשע"ו 
אא

שאלה

שלום לרב, אשמח לדעת בנושא פירוש ארבעת המינים מופיע כי הקב"ה כביכול אומר שעם ישראל מכפרים אלו על אלו. הערבה רק לוקחת ולא נותנת כיון שהיא משולה לאנשים שאין בהם לא תורה ולא מעשים טובים. אם כן מה טיבה? ואיך כתוב "אלו על אלו"? כאשר 'אנשי הערבה' אינם יכולים לכפר על איש. תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

כך כתב בעל העקידה 

הנה הורו שאין באומה הזאת מי שיהיה ריק מכוונה מועילה באלו הענינים, אם שיתחלפו כתותם לפי התחלף מדרגותם, כי יש אנשים שלמים בחכמה ובמעשים, שנותנין בהם טוב טעם המושכל ונעימות ריח המעשה. ויש בהם מבעלי החכמה לבד, שנותנין בהם טעם המושכל לבד. ומבעלי המעשים לבד, שנותנין בו טעם המעשה לבד. ויש שאינן לא זה ולא זה, ואינם שמים על לבם כוונה מיוחדת, זולת מה שהיא מצוה כשאר מצות התורה לבד. ושכל הכתות האלו ישלימו קיבוץ אחד ויעשו אגדה אחת, 

מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים