אמונה

קיום יחסים ב7 ימים נקיים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נשואה שנה .. פלוס ילדה שתחיה לחאחרונה ליפני כשלושה חודשים בערך אני ובעלי נכשלנו בקיום מצוות טהרת המשפחה איננו אנשים דתים חרדים אלה מסורתיים ומשתדלים לשמור כפי יכולתנו ליפני כשלושה חודשים יומיים ליפני סיום 7 ימים נקיים ליפני הטבילה אני ובעלי קיימנו יחסים וכעת אני חרדה ומצטערת על המעשה כי ליפני שבועיים נכשלנו שוב באותה עברה אני רוצה לעשות תשובה על זה אך קשה לי בגלל שבפעם הראשונה שנכשלנו הצטערת ובכל זאת זה קרה שוב הייתי רוצה לדעת כיצד אוכל לכפר על עוון זה אני ובעלי וכיצד נצליח להיות יותר חזקים בשמירת טהרת המשפחה ולא להיכשל שוב בדבר זה נ.ב לאחרונה אני מרגישה שבעלי מרוחק ממני מבחינה מינית בטענות שהוא עייף וכו` אפילו ששמרנו טהרה לאחר הטבילה לא קיימנו יחסים כי הוא לא רצה בטענה שהוא עייף... הייתי רוצה לקבל עצה כיצד להחיות את חיי הישות שלנו מחדש כייון שלאחר החתונה הם השתנו במקצת וכמובן אני בחורה מבית דתי ורוצה לשמור אך בעלי לא דתי וזה גורם לבילבול ולפעמים אני נסחפת לחילול שבת וכו` בעקבות בעלי לא חס ושלום שהוא אשם.. הייתי רוצה לקבל עצה או תדרוך של רב כיצד אני יוכל לחזק את בעלי ולהתחזק איתו יחד בתודה ובברכה רבה ליאת

תשובה

שלום וברכה

כמה כואב לקרוא את דברייך שאת כבת דתייה, היודעת את ה` וחפצה לעבדו, נכשלת באיסורים חמורים כשבת ונידה, אשר שניהם איסורי כרת.

יודע ומבין אני עד כמה קשה לך להיות חזקה בשמירת מצות כאשר הכול מסביב לא ממש מקפיד על דברים, ואת היחידה הנאמנת לאלוקייך והכישלון מחליש יותר את הכוח להתגבר ולעבוד את ה`.

הדרך הנכונה והבטוחה ביותר שתוביל אותך ואת בעלך לשמירת המצוות כראוי, הינה שגם בעלך יבין את אשר לפניו, ויבין עד כמה המצוות חשובות לחיים בעולם הזה ובעולם הבא, ועד כמה הפספוס של מטרת החים גדול כאשר לא ממלאים את התפקיד של החיים בשלמות.

הדרך לכך היא בהליכה משותפת לסופ"ש בענייני יהדות אשר יבהירו לשניכם הרבה דברים אשר ידועים אך לא מפותחים מספיק, ובכך תזכו להיות בדעה אחת ובמחשבה אחת לעבוד את הבורא ולשמור מצוותיו, אם תרצי הכוונה לכך שלחי לי מס` טלפון ואשמח לכוונך.

הדרך המובטחת לשמירת איסור הנידה היא ע"י הקפדה יתירה על דיני ההרחקות שמבוארים בשלחן ערוך, ועיקרם אי שינה במיטה אחת, אי נגיעה, ולא להעביר מיד ליד כלום.

כאשר תשמרי את הלכו ההרחקה לא תיכשלו בחטא החמור בעצמו.

יצוין שאם משמשים בימי הנקיים הרי יש להמתין ארבע ימים לפחות עד שאפשר להמשיך ולספור, כגון מי שנכשל באיסור הנידה ביום השלישי של ימי הנקיים, יש לו להמתין ארבע ימים, ולאחר מכן להמשיך ולספור מהיום השלישי ואילך ורק לאחר חמשה ימי ספירה נוספים תוכל לטבול האישה לטהרתה.

כמו כן הקפידי על קידוש בשבת ואכילת סעודות שבת ותפילות השבת דבר אשר יכניס בביתך את קדושת השבת וישמור עליך לבל תחללי אותה, ומה טוב שתקבעי לעצמך שיעור בהלכות שבת ובכל שבת תלמדי כמה הלכות דבר שיקל עליך להתמודד ויוסיף לך כוח רב בהצלחתך לשמור את השבת.

וכמו שכתבי העצה הטובה ביותר היא להיות ביחד עם בעלך בלב אחד ובמטרה אחת לעבוד את ה`, ואוסיף עוד שמלבד העניין הזה, הרי יש גם את עניין החינוך שבוודאי תרצי שבתך ובניך לעתיד ילכו בדרך התורה כמותך, ואיך תוכלי לחנכם לשמירת שבת כאשר אביהם אינו מצבא ה`.

כאשר תשמרי את הלכות הטהרה כדת וכדין, בעלך ישתוקק אילייך מאוד בימי טהרתך.

אשמח לעזרך עוד – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה