אמונה

זוגיות וחיי תורה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אז ככה..הכרתי מישהו בן 24 ואני בת 19 וחצי מסימת תכף שירות לאומי. אני יודעת שהוא בנאדם מדהים אני רואה עליו ומאמינה.. איך שהוא מכבד את ההורים שלו האור שיש לו בפנים חיוך מקסים והוא טוב לאנשים... הוא גם בנדאם מאוד עמוק שיש לו הרבה שאלות על התנהלות החיים ועל הדת.. אני מפחדת שאני יאבד עקרונות שהיו לי משיחות איתו הוא מצליח לשכנע אותי בדברים שלא חשבתי עד כה... לדוגמא הוא מאמין שחייב לשכב לפני החתונה כדי לדעת אם יש כמיה ביחד.. שהיא שונה מכמיה בחיים.. סליחה על ההתבטאות אבל הוא בעצם התכוון שיכול להיות שאנשים אוהבים אבל אין להם סקס טוב ביחד..וחייבים לבדוק את זה לפני שמתחתנים.. הוא אמר לי על דוגמאות וטוען שאי אפשר לשנות את זה אם יש סקס רע אפילו שיש אהבה. אני לא כ"כ מכירה את העולם הזה. אבל אני מאמינה שאולי אפשר להתחתן עם מישהו וכל החיים לא להינות מסקס.. וזה מפחיד אותי.. ההשקפה שלי לחיים היא כזאת שרק אחרי החתונה אבל אני בתקוםה הזאת מאוד מעורערת וחייבת הדרכה וזה מעט מהדברים שעוברים לי בראש.. אבל זה הכי מעסיק אותי אני חייבת להבין איך עובד כל העסק הזה אשמח לקבל תשובה במהרה

תשובה

שלום וברכה

עלייך להיזהר מאוד ועליך לזכור את הסיבה שהינך שומרת מצוות היא מחמת כי כך ציווה הבורא והינך מאמינה בו,ובתורתו, ואין שום סיבה לעבור איסור חמור כקירבה לגבר ללא טבילה לנידתך וללא נישואין, עוון חמור הוא זה שאיסורו כרת, ויש הרבה מהפוסקים הסבורים שזה בכלל גילוי עריות שחובה למסור את הנפש ולהיהרג על כך, כך שגם אם נניח שהטענה של מכרך הוא נכונה, אין בכך סיבה מספקת לחטוא בחטא חמור זה ה` ישמור.

אבל עיקר הטענה גם היא לא נכונה, וראי בלינק
ובכלל עלייך לשקול את מערכת היחסים אם בן אדם שאינו מאמין במה שאת מאמינה, והוא יכול להסיתך לגמרי מדרך ה`, ולאבדך לגמריי מאמונתך ומחיי העולם הבא, אם זה האדם שאת צריכה לבנות איתו את קינך, ואף אם נניח שאת תצליחי לשמור על יהדותך, וכי איך תוכלי לחנך את בנייך ובנותייך לשמירת שבת כאשר אביהם אינו שומר את השבת, שיקלי את הדברים היטיב, ואשמח לעזור לך עוד לחזק את אמונתך בבורא ובתורה.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה