זוגיות

שלום בית להורים שלי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש בעיה גדולה במשפחה שלי. אנחנו משפחה דתית לאומית בבית שומרת מצוות. בזמן האחרון אמא שלי מאוד התחזקה והיא מתקרבת לכיוון של חסידות ברסלב. אבא שלי ממש לא אוהב את זה. מאז ומעולם ההורים שלי כל הזמן רבו, אבל בזמן האחרון זה רק מחמיר, כל הזמן שומעים צעקות בבית, מקללים אחד את השני, אני לא יכולה לסבול את זה. אני רואה שאבא שלי מרגיש שאמא שלי מראה לו שהיא יותר צדיקה ממנו, שהיא מבקרת אותו כי הוא לא קובע עיתים לתורה (מה שנכון) ושהיא מתנשאת מעליו. כשאבא שלי רב איתה הוא מתנקם בזה שהוא לא עושה לה דברים מסויימים של הבית שרק הוא יכול לעשות, בתגובה היא רק אומרת שהיא נשענת רק על הקב"ה ולא צריכה טובות מבני אדם, מאף אחד והוא רק מתעצבן מזה עוד יותר. הרב, אני לא יודעת מה לעשות יותר, ההורים שלי הלכו בעבר ליעוץ נישואים וזה ממש לא עזר, אני חושבת שהם צריכים רב שידריך אותם. אני מאוד אשמח אם הרב יגיד לי מה אפשר לעשות, איך לאחות את הקרעים ולמי אפשר לפנות, אמא שלי נוסעת לאומן בעוד יומיים לכמה ימים, ונראה לי שהם אפילו לא יגידו שלום אחד לשני. הם צריכים עזרה - דחוף!! תודה מראש.

תשובה

שלום לך

אם הבנתי נכון, הרי שורש הבעיה היא מכך שאמא מדגישה זאת ומנסה להראות לאביך בכל דרך שהוא לא בסדר ומנסה להוכיחו.

דבר זה הוא בלתי ראוי, ועל אימך לכבד את אביך כמו שהוא, ולא להראות לו שהוא לא בסדר, אין עליה חיוב תוכחה על אביך, ואסור לה לקנטרו בדברים.

אני חושב שתראי לאימך את דברי הרמב"ם איך על אישה לכבד את בעלה, והדבר לא מותנה כלל במידת צדקותו, עליה לתת לאביך את כל הכבוד הראוי.

וזה לשון הרמב"ם הלכות אישות פרק טו

הלכה כ
וכן צוו חכמים על האשה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדאי ויהיה לו עליה מורא ותעשה כל מעשיה על פיו ויהיה בעיניה כמו שר או מלך. מהלכת בתאות לבו ומרחקת כל שישנא, וזה הוא דרך בנות ישראל ובני ישראל הקדושים הטהורים בזיווגן, ובדרכים אלו יהיה ישובן נאה ומשובח.

ורק כך יש סיכוי שגם אביך יתחזק יותר ויתקרב לתורה, כאשר אימך מלחיצה אותו לתורה הוא רק מתרחק מכך כמובן.

אבל מסופקני אם אימך מוכנה לשמוע זאת ממך, ואינני יגדע אם היא מעריכה אותך כראוי לך או שגם את פסולה בעיניה, אם את לא יכולהל שוחח איתה, ואינך יכולה להראות לה את דברי אלה, יש למצוא את הדרך לשוחח עם הרב המדריך אותה שהיא סומכת עליו בכל דבר והוא יאמר לה איך להתנהג.

ברור הדבר שברגע שהיא תתחיל לכבד את אביך הרי אביך ישיב לה בכבוד, והשלום ישרור בביתכם.

עלי והצליחי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה