תורה ומדע

לגבי הוכחת מעמד הר סיני בצורה מושלמת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב. א. הרבה אנשים ראו - את זה מקור אחד בלבד טוען. איך אנחנו יודעים שבאמת היו מיליוני עדים למעמד? לאן נעלמו כל העדויות שלהם? ב. אף אחד לא היה מקבל את הסיפור אלמלא היו עדים לו בעצמם - נו, ואף אחד לא היה מקבל את הנצרות, האסלאם או כל דת וכת אחרת אם לא היו עדים לסיפוריהן בעצמם, נכון? יש כתות עם אמונות הרבה יותר מופרכות מהיהדות ( המורמונים והסיינטולוגים למשל) שיש להן הרבה יותר מאמינים מאשר ליהדות. אם שם אנשים מוכנים לבלוע סיפורים משונים בלי שמץ של הוכחה, מדוע לא כאן? ג. היה נשאר זכר לממציאי הסיפור - בטח. תזכיר לי בבקשה, מי המציא את סיפור לידתו של זאוס? מה, אין לו כל זכר? אין ספק לפיכך שהסיפור אמיתי, שהרי מיליוני אנשים האמינו בו ואף אחד לא המציא אותו! ד. ניסים מול מיליוני עדים - וריאנט של סעיף א. הרי יש רק עדות אחת לאותם ניסים. אם מיליוני איש ראו מאורעות כבירים שכאלו, איך יתכן שרק עדות אחת שרדה? מצד שני, ישנם מאות קדושים נוצריים שכל אחד ביצע לפחות נס אחד מול שורה של עדים, והם ממשיכים לעשות זאת הרבה אחרי שעידן הניסים היהודיים הפסיק. מי יודע, אולי אלוהים בכל זאת עבר לצידם?

תשובה

שלום לך

הנה כי כן מליוני יהודים העבירו מדור דור את העדות על מעמד הר סיני, וכל אחד סיפר לבנו מאביו שקיבל מאביו עד דור מקבלי התורה במעמד הר סיני, כך שישנם מליוני עדויות על מעמד הר סיני. גם טענת הנצרות שישו סיפר סיפור אני מקבל כאמת לאמיתה, ואין לי ספק שישו היה ישות חיה, והוא סיפר שהאלוקים נתגלה לו בחלום או במדבר או בכל מקום אחר, אבל אני לא חייב להאמין לו שמישהו נגלה איליו בחלום, כי על כך אין כלל עדים, להבדיל מהיהדות שטוענת שי מליוני עדים שנכחו במעמד יציאת מצרים ובמעמד הר סיני.

הוודאות שהלאוקים לא עזב אותנו באה אילינו מכך שכך הבטיח בוראינו בתורה. והודיע שלא ישלח לנו נביא שישנה את התורה כלל. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה