חגים ומועדי השנה

האם מותר לארח גוי בסוכות?

  • ח' תשרי התשע"ו
אא

שאלה

שלום, יש לי חברה בעבודה יהודייה. בעלה גוי (שהיה מאומץ אצל אמא יהודייה שגידלה אותו כיהודי לכל דבר. הוא צם בכיפור ברית מילה וכו') האם אפשר לארח אותם בסוכות היא כמהה לראות. לשמוע ובמידה וכן מה הדברים שיש להקפיד בהם??? תודה רבה!!!!!

תשובה

שלום רב,

אפשר לארח אותם בשבת ובחול המועד, אך לא ביום טוב ראשון של סוכות ובשמחת תורה (כי אסור לארח גוי ביום טוב, כמבואר בשלחן ערוך סימן תקיב סעיף א, אלא אם כן חל בשבת). וכשמארחים אותם צריך להקפיד שהיין יהיה מבושל/מפוסטר כדי שלא יהיה חשש של יין נסך במגע שלהם ביין.

מקורות: אמנם בספר שפתי כהן (לרבי מרדכי הכהן, תלמיד הבית יוסף והמבי"ט) על התורה (פרשת אמור ד"ה ובזוהר אמרו בסכת) הזהיר שלא להכניס גוי לסוכה. ע"ש. והובא בבית דוד (סימן תמד) ובמועד לכל חי (סימן כ סעיף כו) ובכף החיים (סימן תרלט סק"ו). אולם פשוט שאין זה איסור, אלא שראוי לכתחילה להיזהר בזה. וכן יעויין חזון עובדיה סוכות (עמוד קכט הערה כב) שנכון להימנע מלהכניס נכרי לסוכה. ע"ש. הרי שאין זה איסור. שוב ראיתי בספר שמחת ישראל (עמוד רמט) שהביא בשם הגר"ש דבליצקי שליט"א, שפשוט שזהו רק אזהרה שלא יזמין הגוי, אבל אם הגוי בא בעצמו או שהוכרח להזמינו מפני דרכי שלום, בוודאי שיש לישב איתו בסוכה, כיוון שעפ"י דין התלמוד אין שום איסור להכניסו לסוכה, וא"כ אין למנוע עצמו מחמת מידת חסידות זאת, ולהימנע מלקיים מצוות סוכה בכל רגע ורגע שיושב בה.

בברכה,

הלל מאירס

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:סוכותגוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה