זוגיות

חתונה מעורבת או נפרדת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד כבוד הרב שלום, שמי .... ואני בת 23. יש לי חבר,.... והוא בן 28. אנחנו יחד כבר 7 חודשים. אני שומרת שבת כבר 11 שנים,שבמשך כל הזמן הזה נשארתי פחות או יותר באותה מדרגה. התחזקתי קצת בנושא הלכות של שבת,לבוש,ים וכיו"ב.אבל בהגדרה הכללית אני לא דתיה. לעומתי,נסים התחיל לשמור שבת לפני שנתיים.ומאז שהתחלנו לצאת ביחד הוא התחיל להתחזק יותר ולקבל על עצמו יותר מצוות. אתמול,התברר לי שהוא רוצה להתחתן בחתונה מופרדת. לקחתי את זה מאוד קשה מכיוון שאני לא נמצאת במדרגה כזאת ואני לא רואה את עצמי מתחתנת בנפרד. מצד אחד אני יודעת שאני רוצה להתחזק,ואני יודעת איזה בית אני רוצה להקים אחרי החתונה,חינוך ילדי בע"ה כיסוי ראש אם השם יזכה אותי..אבל,זאת הבעיה שאני רוצה לעלות במדרגה אחרי החתונה.זה קשה לי עכשיו מאוד. אני פונה אליך לבקשת עזרה מכיוון שאין לי למי לפנות. התפללתי לקדוש ברוך הוא והתחננתי למרות שאני יודעת שאסור לי לבקש כזה דבר. אני מאוד אוהבת את נסים ולא רוצה שהקשר ביננו יגמר.אני רוצה שבע"ה הוא יהיה הזיווג שלי בעולם הזה. ושכמה שיותר מהר נתחתן ונתחזק ביחד. השאלה שלי היא האם יש פתרון למצב כזה ששני אנשים רוצים להיות ביחד ולהתחתן אבל אחד רוצה חתונה מופרדת והשני לא חייב להיות פיתרון,אפשרות לנסות לסדר. אני מאוד ישמח אם תוכל לעזור לי ולהשיב לי בהקדם. אני יודעת שיש כזה דבר שלום בית לאנשים נשואים אבל מה קורה במצב שיש חילוקי דעות לפני החתונה כבוד הרב, כל הסיפור גורם לי לעצבות מאוד גדולה.אני מאוד רוצה לעבור את השלב שאני נמצאת בו ולהתקרב כבר לבורא עולם ולחזור בתשובה שלמה יחד איתו. תודה רבה על העזרה בכבוד רב, .....

תשובה

שלום וברכה

מה גדולה זכותך שאת מתקרבת לבורא עולם ומתקדמת בצורה מצוינת ומעוררת השתאות, אשרייך שזכית למצוא את אור היהדות ואת רוצה באמת ובלב שלם להתקרב אל הבורא לגמרי באמת, ובוודאי תזכי לכך.

מה גדולה הזכות שמצאת בן זוג אשר גם כן מתקדם בדרך ה` ורוצה להקים בית כשר וטהור, ושניכם יחד רוצים דבר אחד לעשות את רצון קונכם. הינך צודקת שעלייך ללכת בדרגה אחר דרגה ולהתרגל לשמירת המצות בסבלנות, דבר זה הוא הערובה שאכן תזכי להחזיק בתורה כל חייך.

ברור לי לגמרי שאין לך חלילה להיפרד מחבירך עקב הויכוח על חתונה נפרדת או מעורבת, וחבל להפסיד כל כך הרבה בגלל הרצון להתחתן במעורב.

אסביר לך מעט את גודל היום של הנישואין ואת זמן הנישואין, יום הנישואין הוא היום הכי גדול של האדם, אשר ביום זה הוא נהפך מחצי נשמה לנשמה שלימה, דהיינו זה יום של בריאה מחודשת של האדם, ועל כן מברכים בעת החופה ברכה מיוחדת ברוך אתה ה` ..יוצר האדם, כי היום אתם נוצרים מחדש ובמעלה גבוהה יותר, זה היום שבו אתם הופכים להיות אחד, ובכך אתם פונים להקים את דור העתיד של עם ישראל. יום זה הוא יום כיפורים לבני הזוג היום שבו נמחלים כל עוונותיכם, והכול כדי שתוכלו להקים בית נאמן בישראל ללא משקעי העבר, וללא כל חטא, ועל כן יש מהעדות שנוהגים שבני הזוג צמים ביום החופה כדוגמת יום הכיפורים.

ובסיום יום גדול זה אתם מקיימים סעודת נישואין שהיא סעודת מצווה חשובה יקרה ובה בני הזוג מודים לה` על כל הטוב אשר גמלם וזיכה אותם להגיע לרגע נעלה ונשגב זה. ומאחר שסעודה זו היא להודות לה` ולברכו על החסד הגדול אין זה מן הראוי שבסעודה זו תחטיאו את הרבים ותקיימו חתונה מעורבת, הלזאת יקרא סעודת מצווה כאשר השכינה לא יכולה לבוא ולהשתתף בשמחתכם, ובמקום שהשכינה הקדושה תשמח ותעלוז בהקמת בית נאמן בישראל ותברכך את בני הזוג בכל טוב, השכינה מצטערת ובוכה על מסיבת החטא הגדולה אשר מתרחשת ביום זה,

כמה עלינו להישמר מלעשות כדבר הזה, זאת מלבד ההפסד העצום שמפסידים בני הזוג, כאשר כל החטאים של המשתתפים וכל מחשבותיהם הרעות של החוגגים נזקפים לחובתם, אין לחכם אלא לעשות את חשבונו ולהחליט מה עדיף  חיים מאושרים עם ברכת ה` או ההיפך חלילה.

עלי והצליחי והתחזקי עוד ועוד בעזרת ה` ותזכי להקים בית נאמן בישראל כרצונך הטוב

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה