תפילה וברכות

יוצא המון פעמיים שאני עולה לישון בשעות מאוחרות בלילה (4 לפנות בוקר) האם עליי לומר עדיין את קריאת שמע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב . אני מודה לך על תשובתך - כתבתי לך לגבי הזוגיות וחזרה לארץ אך שמתי לב שקראתי את השאלה ששנת הלידה שלי לא הייתה מלאה אם תוכל בבקשה לבדוק בשנית התאמה זוגית אודה לך מאוד התאריך המדוייק הוא 16.7.78 תאריך הלידה של בן זוגי 18.2.65 ויש לי מס ` שאלות נוספות שרציתי לשאול לגבי ברכות ותפילות קריאת שמע על המיטה.. יוצא המון פעמיים שאני עולה לישון בשעות מאוחרות בלילה (4 לפנות בוקר) האם עליי לומר עדיין את קריאת שמע והאם ברכות השחר עדיפות יותר והאם אפשר לומר אותם ללא תפילת העמידה שאלה נוספת לגבי ברכת "אשר יצר" - האם חייב נטילת ידיים או מספיק לשטוף את הידים והאם שאני אומרת את הברכה עליי לעמוד או שאני יכולה להגיד אותה תוך כדאי תנועה שוב המון תודות לך על המסירות ועל האתר הנפלא שבת שלום ..

תשובה

שלום רב

ההתאמה ביניכם מצויינת. את קריאת שמע שעל המיטה יש לקרוא אם הולכים לישון עד עלות השחר, והיא משתנה בכל יום. כעת העלות היא בערך 4:15 . ברכות השחר חובה הם בבוקר ואין להם קשר לתפילת העמידה, וגם אם אינך מתפללת את העמידה, את צריכה לומר את ברכות השחר.

לאחר השירותים אפשר לשטוף את הידים מהברז שלוש פעמים גם ללא נטלה, ולברך את ברכת אשר יצר. אין צורך לעמוד ומותר ללכת בברכת אשר יצר ובלבד שתכווני בעת אמירת הברכה. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה