תורה ומדע

רציתי להבין משהו חשוב ביותר..

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרה"ג היקר. התשובה עם המחקרים ושמות הספרים והחוקרים הייתה נפלאה. רציתי לומר שהראתי את תשובת הרב לאנשים רבים שהביעו הערצה ואף התחילו לחשוב על שקריות המוסדות הכושלים המנסים "לסתור" תורתנו הקדושה. וידוע כי בקרוב הקב"ה שוחטו ליצר הרע וזוהי תקופת הגאולה ובה יתבארו הדברים לחלוטין. ותהיה דעת השם למגדולם ועד קטנם כפי שנאמר בנביא. אך רציתי לומר שהמקורות שהביא אותו "ידען" מלבד שאין מקור להם מה שמוכיח שהדברים הומצאו הם לא ידועים גם בתור דעה שרווחה בקרב גדולי המדע אפילו בתור סברא. רק שמעניין אותי לדעת מה יתרץ אותו כופר על כל דברי התורה שבפשט דרש רמז וסוד, על הנבואות שהתגשמו על התורה שבכתב ושבעל פה שההיסטוריה הוכתבה על פיה עד היום. איך הוא מסביר את הניסים שהיו לעם הזה בהישרדותו בגלות שזה נוגד את כל חוקי הטבע עליהם הוא מדבר: החזק שורד. מה יש לו לומר על סיאנסים ודיבוקים ועל תופעות המוות הקליני בקרב מליוני אנשים בעולם, על גלגולי נשמות. מה יש לו לומר על כך שאין מקור מדעי עד היום שיודע להסביר מה הייתה נקודת ההתחלה של החומר ובכלל של היקום, מה מוצא החיים על כל הראיות שיש אלוקים יתברך שמו מה התבנית הצרה הזו של אבולוציה שיענה על דבריהם של ניוטון ואיינשטיין ולייבניץ וחתני פרס נובל השונים שטענו פה אחד יש אלוקים, ולעניות דעתי ידעו הרבה יותר ממנו הן בחכמת החיים והן במדע. איך מסביר אותו אדם את תורת המיתרים בפיסיקה הייתי שמח לשמוע תשובות רציניות ולא ליצניות. וודאי חשוב שיתן מקורות לדבריו לא שאני צריך אותם אני יודע שהתורה היא אמת. רק שיפסיק לשקר את עצמו שהוא צודק. אשריכם ישראל, אשריכם ארגון הדברות( שאתם מדבירים שונאי השם "משנאיך ה` אשנא ובתקוממיך אתקוטט") שאתם עושים קידוש השם ברבים. תודה לכם.

תשובה

מצטרף לתמיהות שלך לגבי המתכחשים, אבל אפשר להבין את המניע שלהם במה שאחד מראשי הציונים אמר פעם כששאלו אותו במגבית שערך בארה"ב למען הסוכנות, על מה שהאמריקאים לא מתביישים להצהיר על גבי הדולר שלהם ההצהרה המפורסמת שאמריקה מאמינה באלוקים, ולא כן במדינת היהודים, והשיב הפוקר:

הנה האמריקאים האמונה בה` לא מחייב אותם בשום דבר רציני, ומכיון שההצהרה הזאת מסתדרת די טוב עם תאוותיהם לא מפריע להם להציר כך, אבל לא כן היהודים, אם יצהירו כך הרי יתחייבו בהמון חיובים כשרותשבת טהרת המשפחה וכו`, וכי עוד מה אתם רוצים, עד כאן דברי הפוקר.

חזק ואמץ - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה