חברה והשקפה

כיצד יש לנהוג לאור המציאות של היום?!?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום, ברצוני לשאול בבקשה כיצד יש לנהוג לאור המצב הנתון של היום: התחממות כדוה"א, רעידות האדמה, איום גרעין האטום של איראן, התייבשות וחיסרון במקורות המיים וכד` מנקודת מבט של אדם דתי עולה המסקנה כי אין צורך לחשוש מדבר! האדם צריך לעשות השתדלות, והקב"ה יעזור, ולא ירצה שיקרה חלילה דבר רע לישראל. אך מנקודת מבט של אדם מציאותי, הדברים בשטח מוכיחים כי למעשה האמונה לא משפיעה כלל על כל הדברים שמתרחשים, ויותר מכך כמו שנאמר קודם לכן: האדם צריך לעשות השתדלות מעשית, ולא רק רוחנית {אמונה]. אך מה גם שהשתדלות מעשית לא תעזור כלל בפיתרון של כל הבעיות שצויינו: -דאגה: זה דבר לגיטימי בין אם מדובר באדם דתי מאמין או חילוני כופר. -תפילה: לא יזיק להתפלל לבורא עולם שיירחם עלינו, אך מה באמת הסיכויים שתפילה תשנה את המצב הקיים ותפתור את הבעיות כולן! ואם יורשה לי בבקשה שאלה נוספת: למה הקב"ה ברא את העולם כולו אם ייעודו הוא להחריבו! תודות רבות על התשובות והעזרה, אילן.

תשובה

שלום וברכה

כאשר השתדלות גשמית לא עוזרת אין כל עניין לעשות השתדלות גשמית. הבורא יכול לעשות הכול והקב"ה שומע את תפילותינו, וכאשר אנו נתפלל איליו באמת נזכה לישועות רבות וטובות, בטוחני שגם אתה כבר זכית פעמים רבות, שתפילתך התקבלה.

גם בענייני הכלל, ישנן מקרים רבים שהתפילות התקבלו, ובפרט בענין הגשם, זוכרני בימים שלפני מלחמת המפרץ כאשר היתה בצורת קשה, וגדולי ישראל קבעו עצרת תפילה בכותל על הבצורת ועל המלחמה, ומיד לאחר מכן ירדו גשמים מרובים. ומקרים רבים נוספים ישנם שרואים אנו בחוש שה` שומע לתפילותינו. ב. אין העולם עומד להיחרב.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה