אמונה

מאוהבת בערבי [2]

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כתבתי לך שאלה בקשר לכך שאני מאוהבת בערבי.דבר ראשון אני רק רוצה להודות לך על תשובתך האדיבה והסימפטית על כך שהבנת אותי ולא שפטת אותי.אני מתחזקת יותר מאי פעם באמונה בקדוש ברוך הוא,אני כל כך אוהבת את השם ויודעת שהכל הוא עושה לטובתינו, ואנו צריכים לסמוך על השם בעייניים עצומות,אני כבר לא מבולבלת לגבי הבחור הערבי,אני יודעת שאני חייבת לסיים את הקשר עמו,גם קיבלתי מסרים ברורים בחלומות ,וגם מן "הבזקים"של תמונות שמופיעות לי פתאום שאומרות לי לעזוב, אבל לצערי למרות שאני יודעת כל זה, אני עדיין נכנעת לייצר הרע שמשטה בי,מאז שקיבלתי תשובתך,החלטתי מספר פעמים כולל ברגע זה-לעזוב אותו,ובעצם "להקריב"את אהבתי,לפתוח דף חדף, להיות נקייה לחלוטין,לא להסתכל אחורה ולעבוד את השם כמו שצריך,אך מה לעשות כדי להתגבר על הלב על היצר הארור.כלפיי חוץ אני נראית דתייה,אך יוצאת עם ערבי, וזה כמו לערבב בשר וחלב,האם יש לך טיפים ,תפילות או כל דבר שפשוט ייתן לי כח לעזוב אותו(ללא התערבות של יד לאחים)

תשובה

שלום וברכה, צהריים טובים.

 לא הייתי במשרד בימים האחרונים, וכעת ראיתי את מכתבך מיום רביעי מאוחר מאודדדד בלילה. קודם כל אדרוש בשלומך ובהרגשתך, הייתי כעת בכותל המערבי והתפללתי לשלומה [של האלמונית שפנתה אלי] שתהיי בריאה וחזקה.

 התרגשתי נורא מקריאת שורותייך המלאים בתום ובאמונה בהקב"ה הרוצה בשבילנו רק את הטוב. אני לא מעיז לשפוט אותך, כי כך לימדו אותי חז"ל בפרקי אבות (ב, ד) "ואל תדין את חברך עד שתגיע למקומו", ואני בהחלט לא עמדתי בחיי בצומת דרכים כל כך מסובכת כפי שאת נמצאת בו, מעולם לא העמידו אותי מן השמים בנסיון גדול כל כך, כך שלא עמדתי בנקודת בחירה כזאת, ואין לי זכות שיפוט בכלל על אלו שכן עומדים בנקודות בחירה קשים כמו אלו.

לפי המבואר בספרים הק` מזמנים נסיונות גדולים לאלו שמיועדים לגדלות מסויימת, שכל נסיון מרימה את נפש האדם על נס, נסיון מלשון גובה, והנסיון מרימה את הנפש מעלה מעלה, נסיון גדול מרומם לגובה רב, ונסיון יותר קטן מרים את האדם לרמה יחסית, כגודל המעלה שהקב"ה רוצה להביא את האדם כך הוא מנסה אותו בנסיון יחסי, ומשכך אני כן שופט כי המתנסה ברמת נסיון כמו את, באמת ממתין לה גדלות מדהימה, מעבר לפינה.

עם ההחלטה הנפשית שהשלמת עמה, שאת חייבת לסיים את הקשר עם ע`, אני משער שיותר קל לך להתמודד, דעי שניסיתי להיכנס לנעליים שלך ולהתבונן במצב לולי התורה שאוסרת על נישואין מעורבים וכו`, וגם אז נראה כל העסק עם ע` `מיטה חולה מאוד`, במילה המעטה, המדובר בגבר המבוגר ממך בעשר שנים, פרוד, עם ילדים, אשה ראשונה נושפת בעורף, חי וגדל במסגרת שונה מאוד, ינק שנאה לעם היהודי עם חלב אמו, במחילה מכבודך, מדובר באדם שגם לולי איסור התורה לא הייתי מציע בשום אופן לבחורה משכילה כמוך, בת 24, נאה, דף חדש, ללא נישואין קודמים, שיכולה בקל למצוא את האור שבחייה עם בחור מרקע דומה, ללא ילדים, ולא עבר של חיים במסגרת כה פערית, ללא אשה ראשונה, וללא זכרונות מכפר ערבי.

הרי זה נראה כל כך פשוט לאדם מן הצד. אבל עם כל זה, אני לא נכנסתי לנבכי נפשך למצוא מה בכל זאת מושך אותך, כי לא נראה לי שהעושר שלו מחפה על כל החסרונות, עושר לא הולך ביחד עם אושר ברוב המקרים, וגם כל המעלות שמצאת באותו חבר ע` תוכלי למצוא בקל בבחורים יהודים בין אם זה אהבה, תמיכה, ובעומק הרבה יותר, מה לעשות שנטיית הלב צועקת כי האהבה של ע` כלפייך היא אהבה התלויה בדבר, זה ידוע כי בנות ישראל קוסמות מאוד, ומי מדבר על בחורה יפת תואר, בוודאי את יודעת על דברי חז"ל במשנה במסכת אבות (ה, טו) "כל אהבה שהיא תלויה בדבר, בטל דבר בטלה אהבה, ושאינה תלויה בדבר אינה בטלה לעולם, איזו היא אהבה התלויה בדבר זו אהבת אמנון ותמר, ושאינה תלויה בדבר זו אהבת דוד ויהונתן". ואת בוודאי מכירה את סיפור האהבה שהיתה בין אמנון ותמר, ואיך זה נגמר.

ואם אתנבא שגם במקרה שלך יתכן שהדברים ייגמרו כמו שם, איני נביא שקר באופן מוחלט. וגם אם יש רק חשש כזה, לא כדאי ולא מומלץ להיכנס לדבר כזה עם כל השיקולים הנ"ל, וכל זה מבלי לקחת בחשבון את שיקול החטא שיש כאן, שגם שיקול זה עצום בעינייך כבת ישראל טהורה בעלת נשמה מיוחדת.

תראי, כיום מכירים כולם שאין זו בושה ללכת ליעוץ פסיכולוגי לגבי כל מיני בעיות שלא מוצאים את הדרך החוצה. רבים האנשים המתייעצים ביעוץ פסיכולוגי באופן קבוע, וגם לפני מאה שנים היו גדולים מתנועת החסידות שלא מן הפן הפסיכולוגי היו להם איש מסויים שהיה נכנס אליהם באופן יומי, ועמו היו מתייעצים לגבי כל מיני דברים מסובכים, וזה דבר מאוד בריא לנפש, ועוזר מאוד לצאת מבעיות.

אולי תחשבי על כיוון כזה, לנוכח שאת מתמודדת עם ע` מצד אחד, ועם הבחור האור שבחייך שגילית לאחרונה מצד שני, וזה דבר מאוד מתסבך ומעורר נקיפות מצפון שיכולות ללוות גם לאחר מכן, מאוד חשוב שתלכי להתייעץ עם יועצת פסיכולוגית, כאוזן קשבת, ואולי גם למצוא מוצא סופי מן הסבך.

את יכולה ללכת ליעוץ כזה בהפניה מקופת חולים שלך או בשוק החופשי, אני ייעצתי להתקשר עם יד לאחים, מכיון שאם המצב הכספי שלך לא מאפשר לקבל יעוץ ברמה גבוהה, הרי שביד לאחים אפשר לקבל עזרה מקצועית ויעוץ ברמה מאוד גבוהה, על ידי היועצות שיש להם באירגון. אולי את מסתכלת לעבר יד לאחים כמוסד ענק הפועל בכח או משהו כזה כפי התדמית שלהם במלחמה במסיון בפן הציבורי, אבל לא כך פני הדברים ברמת היעוץ והטיפול שלהם באופן האישי, הם כל כך עדינים שאת לא יכולה לתאר, את יכולה לקבל שם עזרה מאוד מקצועית, למחוק תסמינים מהעבר, מבלי לשלם שום דבר, לכן ייעצתי לך, ואני עדיין מייעץ, שתתקשרי איתם.

אני יכול לסדר בקל בס"ד שלא את תצטרכי לפנות אליהם, אלא עובדת מטעם הארגון תשוחח איתך על כל מה שאת רוצה, ולא תשוחח איתך על מה שאת לא רוצה ולא מעוניינת. הם מאוד מכבדים את בני שיחם ללא קשר עם העניין הנידון, תקבלי שם את מלוא ההערכה, ואני מההתכתבות איתך הכרתי מיד שמדובר בנפש מאוד מיוחדת, וגם הם יגלו זאת.

בסופו של דבר הנסיון היא שלך, ואת כנראה לי תתמודדי עם זה בהצלחה כרצון אבא שלך בשמיים, וכרצון כל הדורות שקדמו לך בשרשרת הדורות עד לאבותינו הק` אברהם יצחק ויעקב, שיהיה ברור לך שכולם מתבוננים לעברך מלמעלה, ומצפים ומעתירים עלייך שתצליחי להתגבר על העניין ולנתק את הקשר עם ההוא עם כל הקושי, יש לך המון תגבורת.

דעי לך שיתכן שתרד נשמה לעולם רק בכדי להתנסות בנסיון כמו זה, ובכך היא תקנה את כל עולמה בעולם הזה ובעולם הבא, לטוב ולמוטב.

ממתין לתגובתך - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה