זוגיות

כמה שקלים הוא חיובי הכתובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב הנני מעוניינת לדעת מהו הערך של כסף זוזי מאתן כך רשום בכתובה שלי כמה זה בשקלים תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

נוסח הכתובה האשכנזית כוללת שבעה קטעים. א. הצעת החתן על רצונו לישא את הכלה לאשה, ולהתחייב בחיובי התורה ליתן לה שיעור כתובה דאורייתא אם יתפרדו ח"ו [ושיעור כתובה דאורייתא הוא מאתיים זוז, שהן 960 גרם כסף, שהן 30.9 אונקיות [אונס] כסף, ובזמן שאונקיה כסף עולה כעשרים דולר ארה"ב, שיעור כתובה דאורייתא שהחתן מחייב עצמו הוא 617.6 דולר ארה"ב], ולשמור מצוות התורה ליתן לאשתו מזונה ומלבושיה, וקיום מצוות עונה [יחסי אישות] כנאמר שארה כסותה ועונתה לא יגרע.

ב. תשובת הכלה על הסכמתה לקבל קידושיה.

ג. הכנסת כל נכסי הכלה הנקרא `נדוניא` לרשות החתן, בשום של מאה זקוקים כסף צרוף שהחתן מתחייב ליתן לה באופן שיתפרדו ח"ו, וזהו הנקרא בגמ` `נכסי צאן ברזל` [ושיעור זקוק אחד כסף צרוף שוה 288 גרם כסף שהן 9.26 אונקיות [אונס], כך שמאה זקוקים הם 926 אונקיות, ובזמן שאונס כסף עולה כעשרים דולר ארה"ב, שיעור מאה זקוקים עולים לסך 18,520 דולר ארה"ב].

ד. רצון החתן להוסיף [אם יתפרדו ח"ו] עוד מאה זקוקים כסף צרוף כתוספת כתובה על שיעור כתובה דאורייתא, שסך הכל עם שום מה שהכניסה הכלה הוא מאתים זקוקים כסף צרוף, אבל אינו כולל שיעור כתובה דאורייתא [ולפי החשבון הנ"ל מאתים זקוקים כסף צרוף עולין לסך 37,040 דולר ארה"ב, ועם שיעור כתובה דאורייתא יוצא סך כל החיובים 37,657.6 דולר ארה"ב].

ה. קבלת אחריות מהחתן, שתוכל הכלה לגבות שלש סכומים אלו היינו כתובה דאורייתא, ושום הנדוניא, ותוס` הכתובה, מכל נכסיו שיש לו או שיבואו אליו אחר כך. ו. ביטול חשש אסמכתא וחששות אחרים שאפשר לחול על שטר הכתובה, והסכמה לידון בה ככל שטרי כתובה הכשרות. ז. עדות שהחתן קיבל עליו כל הנ"ל בקנין סודר המועיל.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה