נשים

בנוגע לתשובתך לכיסוי ראש..יש לי עוד מה לומר..

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אמרת לי שאם לא מסתדר לי מטפחת ,יש כאלו שמתירים פיאה צנועה.. אבל אני ..בכלל לא מסתדר אצלי כיסוי ראש בגלל א) כי זה לא נותן לשיער לנשום ב) אני ארגיש עם זה כובד בשיער 3)מגבלות חברתית ומשנה בכלל תערך. אם כיסוי ראש זה לשמור את כבוד האישה לבעלה ולא לסביבה, אז מה הטעם בזה שאצטרך לגזור תשיער ממש קצר כדי שהשיער יוכל להתווסף לתוך המטפחת או הפיאה,זה כבר לא נראה משנה אם אשים כיסוי ראש או לא.. זה בעיה בשבילי ואני כבר לא יודעת מה לעשות בנוגע לזה..

תשובה

שלום וברכה

ההרגל בדבר הופך במהרה את הדבר ללא מכביד, ובפרט לאחר שיודעים את גודל מעלת הכיסוי ראש, ואת גודל התועלת מהציות לאלוקינו, בעולם הזה ובעולם הבא, ואת ההפסד הנגרם לכל המשפחה כתוצאה מכך, אין הדבר כל כך קשה.

אין ללכת עם כיסי ראש מפלסטיק אל עם כותנה או פיאה שכולם נושמות. עניין המגבלה החברתית אם את משייכת את עצמך לנאמנים לה` אין לך כל מגבלה חברתית בכך שאת הולכת בכיסוי ראש, אין להתבייש בכך כלל שאת שומעת בקול ה`, גם אם בטעות ישייכו אותך למגזר יותר דתי מאשר את באמת אין מכך כל הפסד, עדיף להזדהות לשומעים בקול ה` מאשר למי שאינם כך. אין כלל חובה להוריד את רוב השיער, פשוט אוספים את השיער אל מתחת למטפחת עם קווקס וכדו` וכאשר רוצים להתיפות לבעל מסתרקים יפה.

זאת ועוד אין כל חובה לגלות את הראש לבעל, העיקר לאל גלותאת הראש לאחרים. אם תרצי לשוחח על קשייך בנושא עם אחת ממדריכותינו שילחי אתמס` הטלפון שלך ויעזרו לך. ה` יעזור שתזכי לקבל עלייך עול מלכות שמיים, ותזכי לקבל את התורה בחג השבועות, בשלימותה בהכנעה ובהשלמה לרצון הבורא. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה