זוגיות

האינטרנט פוגע בזוגיות שלנו מה עושים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום לכבוד הרב, אנחנו זוג טרי, נשואים שנה וחצי ומצפים לילד השני. עקב בעיות כלכליות וההריון הזוגיות שלנו נזנחה הצידה, בעלי תלמיד חכם שמשמש כחזן ופייטן. לצערי הרב, גיליתי בהיסטוריה של האינטרנט שבעלי גולש לאתרים כחולים כשאני לא רואה. אני מאוד פגועה ולא יודעת כיצד לנהוג. לפני כמה זמן רשמתי על גבי המחשב במסגרת: "שיויתי ה` לנגדי תמיד" ו" לא תתורו אחרי עיניכם" - ואז כשהוא ראה הוא שאל אותי למה כתבתי את זה ועניתי לו שזה מחשב צדיק. ולמרות זאת הוא שוב נכנס לאתרים אלה. וזה מאוד פוגע בי כי אני מרגישה שהוא חלש ביראת שמים שלו, למרות שהוא לומד תורה לפעמים לבד בבית והוא נותן דרשות באזכרות ובבתי אבלים ובשמחות, קשה לי להבין איך הוא מסוגל לעשות דברים כאלה אני חייבת תשובה מהר, כי אני אובדת עצות. תודה לרב.

תשובה

שלום וברכה

כלל לא קשה להבין את בעלך, אין להאשימו בכך שנופל הוא לראות דברים אסורים. אדם היושב מול אינטרנט, אשר יכול הוא לצפות בו כל רע, למרות כל רצונו וחשקו שלא לחטוא, קשה לו לעמוד על כך, וקשה לו עד מאוד להתגבר על יצרו הקשה, ואין אפטרופוס לעריות. ולאחר שצופים בדברים אסורים, אכן מאבדים את היראת שמים, והזוגיות אינה כמו שצריך, והפרנסה נאבדת, והכול הולך עקום.

ולכן חכמת נשים בנתה ביתה, ועליך לחסום את המחשב מגלישה מדברים אסורים, וכך יימנע מלחטוא מאחר שלא יבוא לידי ניסיון, מכיר אני אנשים יראי שמיים שנפלו לשאול תחתית ממש מצפייה באינטרנט,, ואין אפוטרופוס לעריות. עלייך להיות עיקשת בכך, שאו שזורקים את המחשב מהבית או שעושים חסימה, כדוגמת חברת נתיב שבה אני משתמש, גם אני ירא מאוד מלשבת באינטרנט פרוץ, ומשתמש בשירות חברת נתיב, ובנוסף לכך עלייך לתת לו את סיפוקו ככל הצורך, ובכך יוקל עליו הניסיון. על כך נאמר איזה אישה כשרה העושה את רצון בעלה דהיינו שהאשה גורמת לבעלה שירצה בה, עשי את כל מה שאת יכולה שירגיש טוב איתך, ולמרות כל הקשיים השקיעי בזוגיות ובעיקר באישות ובזכות זה תזכי לבנים טובים יראי ה`.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה