אמונה

מתחזקת אבל נופלת המון ליצר הרע

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני מאד שואפת להתחזק אבל יש לי בעיה, שום דבר לא מצליח לחזק אותי כמו שהייתי מתחזקת פעם [ואני שומרת כשרות, זו לא הבעיה] או שקורה לי שאני יודעת על עבירה מסויימת אבל יש לי נפילות ואני ניכנעת ליצר הרע ואני יודעת שזה לא בסדר להגיד "אחטא ואשוב" אבל אני לא מרגישה רצון חזק כמו פעם ואני שומעת הרצאות מאד מאד משתדלת וזה לא בדיוק עוזר, האם יש לך הצעה בשבילי למצב כמו שלי אשמח מאד לשמוע ותודה רבה רבה מראש!

תשובה

שלום וברכה

הינך מתמודדת כמו כל בני ישראל במלחמת היצר התמידית שיש לכל אחד מישראל ושבע יפול צדיק וקם, הרצון העז שלך להתחזק הוא מעולה והוא בוודאי גורם לך אכן להתחזק, ולפעמים קצת נופלים, והמה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד, כל כישלון שיש לך עליו חרטה מביא אחר כך להתעלות ויש לחפש את הדרך איך שלא ליפול שוב וה תפקידינו כל ימי חלדינו, כי האדם יש לו שני נפשות נפש בהמית והיא המשוכת את האדם לחומריות ויש לו את הנפש האלוקית המקושרת לנשמתו והיא הנותנת לאדם רצון להתעלות, כמבואר בדברי המקובלים ולפעמים הנפש הבהמית גוברת ולפעמים הנפש האלוקית, וע"י המצוות אשר אנו עושים אנו מגביירם את כוחה של הנפש האלוקית להתגבר על יצרינו - הנפש הבהמית ולזכות לתוספת של קדושה עליונה. יש לך לנסות ללמוד ספרי מוסר כדוגמת מסילת ישרים וכדו` אשר ילהיבו אותך לעבודת בוראינו מחדש. ואף כאשר אין הרגשת הלב גדולה כל כך, יש לעשות את המצוות ואחר הפעולות נמשכות הלבבות ויכולים לזכות לאורות רוחנים נעלים.

חליה כאשר האדם חוטא מביא הדבר עליו אטימת הלב מסויימת, וקשה לו להתחבר עם בוראו, ועל כן יש להישמר אפילו מחטאים קטנים, כדי שיצרינו לא יתקוף אותנו ויאטום את ליבנו. זמן מיוחד להתפלל על רוחניות הוא ביום השבועות שזה זמן מסוגל ביותר לקבלת התפילות על רוחניות, מבואר בספרים שביום זה הוא יום הדין לרוחניות ועל כן הרבי תפילה ובקשה שתזכי לעלות ולהתעלות מעלה מעלה והקפידי מאוד על כל מצות התורה, כדרכך עד עכשיו, ובעז"ה תזכי להתעלות מאוד. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה