שאל את הרב - כללי

למה אני חולמת עליו כשאני מנסה לשכוח אותו?

  • י"ח אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני רוצה לשאול שאלה שמציקה כל כך הרבה זמן. יש אדם אחד שאני אוהבת אותו בכל ליבי אדם שלקח ממני את הנשמה שלי. אהבתי אותו בכל ליבי אבל אף פעם לא אמרתי לו זאת פשוט שמרתי לעצמי. הגאווה שלי לא אפשרה לספר לו מה שמתחולל בתוכי. הוא הרבה פעמים התוודה בפניי ואמר שהוא אוהב אותי אבל פחדתי מהרגשות שלי ושיקרתי לו שאני לא אוהבת אותו. רבנו הרבה על זה לא סיפרתי לו שאני אוהבת אותו למרות שרציתי. לא מצאתי את האומץ להגיד, והרבה פעמים ניסיתי לשכוח אותו אבל הוא היה בא אליי תמיד בחלומות שלי. ולא נותן לי לשכוח הוא רק הזכיר לי את הרגשות שלי ואת המילים שלו. והייתי נכנעת השאלה שלי למה אני לא מסוגלת עכשיו שהוא כבר לא פה הוא רחוק ממני המשיך עם חייו. למה כשאני אומרת לעצמי שאני אשכח אותו הוא בא אליי ולא נותן לי לשכוח. היום חלמתי שאני עומדת לידו והיינו על גשר ועמדו לידי עוד אנשים ניסיתי לחצות אותו אבל הוא לא נתן לי. הוא שם על ידי צמיד זהב והיה כתוב את שמו על הצמיד. הוא הוביל אותי אחריו הלכתי כמהופנטת אחריו והוא עלה על אוטובוס ונעלם. כל החלום חיפשתי אותו ודרך לחצות הגשר אבל לא הצלחתי. זו לא פעם ראשונה פעם חלמתי עליו שהיינו במקום מוכר והיה כלב שרצה לנשוך אותי והוא הרחיק אותו ופעם חלמתי שאני מחזיקה תינוק בידי והוא ליד מחבק אותי ומשחק עם התינוק וגורם לי לחייך. היו עוד חלומות אני מרגישה כאילו זה בלתי אפשרי להוציא אותו מהלב שלי

תשובה

לכבוד השואלת,  

סליחה על האיחור בתשובה. 

דמיונות שנקלטו בתת-ההכרה של אדם, במיוחד אותם שקשורות לרגשות עמוקות, תמיד עולות בחלום כטבע ביטוי של התת-הכרה. ואין לראות בחלומות אלו סימן מן השמים. 

הדרך שיפסיקו החולומות אודות אותו אדם באופן משמעותי, היינו, כאשר תתחתני ותמצאי מוצא נכון לרגשות העמוקות שבקרבך, אז יתפסו ויתקשרו אותן רגשות לדמות בעל - זיווגך ההגון,  ואז  שוב לא יהיו קשורים הרגשות גם באופן תת-הכרתי לדמיון של העבר. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה