אמונה

מהי התכלית של בית המקדש?

  • ט"ו אלול התשע"ה
אא

שאלה

מה האמת בעולם? ומה באמת צריך לעשות בעולם הזה? מכל התשובות שאנשים ענו לי העולם הזה גרוע ואני לא מצליחה להבין למה אנו מבקשים שיבנה בית המקדש. הם מתארים את תקופת בית המקדש בידיוק כמו עכשיו רק בלי מלחמות?? והחיים ימשיכו להיות עם רוע ועבודה קשה ולא הוגנת?

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
כל הרוע והחיסרון שקיימים כעת בעולם - נובעים מהגלות ומהחטא, שגורמים לשחיתות ולהתדרדרות הרוחנית. הגאולה היא סוף הייסורים, והכניסה אל עידן חדש שבה לא יהיו עוד חטאים שכאלה, ולא הייסורים שבאים בעקבותם.
 
עם בוא הגאולה ובניית בית המקדש - יהיה שלום בין האנשים. הנביא ניבא שכל האנשים ידעו את ה' מקטנם ועד גדולם, ולא ירשעו עוד, כי הכל יעבדו את ה' שכם אחד.
המדינה תתנהל על פי התורה הקדושה, והמשיח יהיה מלך נאמן בישראל, והחוקים יטיבו איתנו, וימנעו את השחיתות המוסרית.
בימים אלה יהיה שפע גשמי בעולם, ולא נצטרך עוד לעבוד קשה, יהיה לנו מעל ומעבר כדי שנוכל לעסוק בתורה ובמצוות בשלווה ובטוב לבב, ללא התעסקות רבה בצרכינו הגשמיים.
בית המקדש השלישי שיבנה מייצג את בוא הגאולה השלמה, ואת ההכרזה על מלך המשיח האמיתי. לתקופה זו אנו מייחלים - גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה גשמית.
 
אנו חיים כעת בדור של אחרית הימים, שהיא תקופה קשה מאוד מבחינה רוחנית וגם מבחינה פיזית, בדומה לחבלי הלידה של היולדת.
אך בדיוק כפי שהורים אינם אמורים להתאבל בזמן שהתינוק נולד - כי הם יודעים שסוף הייסורים הם שיוולד תינוק נפלא לאויר העולם, כך גם עלינו לשמוח שמן התקופה של אחרית הימים תצמח גאולה נפלאה לעם ישראל, ובה נזכה לעלייה רוחנית ושלווה וביטחון גשמיים.
 
ודאי שהקב"ה הוא טוב, ורצונו הוא להטיב איתנו. אך הוא נתן לנו בחירה, ועם הבחירה ברע מגיעים ייסורים לעולם. אך הגאולה תתקן את העוון, ותוביל את האנושות לתיקון העולם.
 
אנא חפשי בגוגל את המילים "שיחה גורלית", וקראי חוברת זו אשר תשיב על כל שאלותיך.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה