אמונה

שאלות כלליות באמונה

  • ט"ו אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב, מס' שאלות שמעסיקות את מחשבתי לאחרונה 1. איך בורא עולם יכול לבקש מאיתנו לעשות דברים מסוימים (שקשים לנו לעשות) כאשר הוא בעצמו לא עמד בניסיונות מעין אלו ויכול בהחלט להיות שבמידה והיה בשר ודם היה נכשל בהם. 2. אנו כל הזמן אומרים ש"לכל ישראל יש חלק לעולם הבא" וקראתי בנוסף שמקסימום זמן הגיהינום לאדם יהודי הינו שנה ולאחר מכן הוא מגיע לגן עדן. אם כך מדוע שלא כולנו נתנהג איך שנוח לנו בעולם הזה (70-80 שנה) , "נסבול" שנה בגיהנם ולאחר מכן נגיע כמו כל עם ישראל שלא שמר מצוות לגן עדן 3. האם בימינו החילוניים נקראים "תינוקות שנשבו "? ומהי הנקודה שבה זה משתנה וניתן לומר שנחשפו לעולם האמת והחל מנקודה זו הם אינם נקראים כך יותר וכל חטא שעושים הופך להיות במזיד. אני שואל את השאלות האלו כאדם דתי שמשתדל לקיים את מצוות השם ורואה את הברכה שיש בהם אולם יש דברים מסוימים שיצר הרע גורר אותך לתוכם ובדורנו זה כ"כ קל ליפול , כגון עצלות לקום לתפילה וכיוצ. יש לי עוד כמה שאלות כגון אלו אבל כרגע זה מספיק תודה

תשובה

שלום וברכה

1. יצרן הרכב המכיר את כל כללי המנוע שהוא ייצר בעצמו הוא יודע בדיוק מה הרכב מסוגל ומה לא. פי אלף ואלפי אלפים הדבר נכון לבורא עולם שברא אותנו ואת כוחות נפשינו ואת הניסיונות שלנו והוא היודע בדיוק איזה כוחות יש לנו וכך הוא יכול לתת לנו ניסיונות בדיוק לפי כוחותינו במידה המתאימה לנו שנוכל לעמוד בניסיון ולעמוד בו.

2. לא ממש נכון.

הגיהנום הוא השלב האחרון של הניקוי ויש שלבים מוקדמים של ניקיון כף הקלע וכדו' שהם מטהרים את האדם במשך מאות שנים ויותר לפי החטא. ב. עוד לא ראיתי אדם שמוכן לשבת באש חמש דקות לקבל תענוג כלשהו. כאן מדובר בשנה שלימה של חום פי 60 יותר מאש שבעולם הזה.

3. מחלוקת גדולה ובאמת אי אפשר לדעת ההכרעה בזה. רק בורא עולם יכול לדעת ולהחליט האם האדם כבר מזיד או קרוב למזיד וכדו'. זה תלוי בבורא עולם בלבד. בית דין של מעלה לאחר פטירת האדם יכריע לכל אחד ואחד את דינו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה