אמונה

אני חוזר בתשובה ויש בי חשש מניין אדע שכל זה אמת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, שמי ליאור ובזמן האחרון התחלתי להתחזק,אני בא מחיים חילונים לגמרי. התחלתי להניח תפילין כל יום לקרוא התיקון הכללי ולשמור שבת.לאט לאט אני מתחזק ולהגיד את האמת לא קל לי. אני משנה סגנון חיים שלי מא` לב`. אני מאוד מתחבר לדת ותמיד היה לי זיקה לדת. אבל כמה שאני מתחזק יש בי פחד,החשש גובר עלי, אני מוכן ללכת בדרכי הדת ולהאמין באמונה שלמה אבל משו בי פוחד...יש בי מחשבה שאולי אני ישמור שבת יניח תפילין וילך בדרך של מצוות אבל לבסוף כל זה לא אמת.. אולי בעולם הזה חיים ופשוט מתים כאילו כלום...אף אחד לא מבטיח לי שיש עולם הבא. אני יודע שיש בורא עולם ואני מאמין בתורה אבל היצר הרע שלי אומר "אולי אתה עושה את כל זה לחינם ובעצם אין כלום" וסתם אתה שומר יכלת להיות בים... מה שאני מנסה להגיד זה אני פוחד ללכת בדרך חיים הזאת של הדת מהסיבה שאולי היא לא אמתית ואני מפסיד דרך חיים אחרת...מה עושים..! ראיתי את כל הסרטים שפה באתר והייתי בכמה הרצאות,אתם אומרים דברים נכונים ועושה מצווה ענקית. מה שאני רוצה לדעת זה איך מורידים את החשש הזה... מי יכול להבטיח לי במאה אחוז שבאמת יש עולם הבא שבאמת כל מה שהדת אומרת זאת האמת.. שאני יכול ללכת בעקבותיה בעינים עצומות... אשמח לקבל תשובה.

תשובה

שלום וברכה

ניתן להוכיח את האמת בתורת משה ושמירת המצוות באלפי אופנים, ניקח בשבילך כיוון מחשבה אחת, לדוגמא הבבא סאלי, האם אתה מאמין מעל כל ספק שהוא היה אדם צדיק וקדוש שיכול היה לקרוא את מחשבותיו של בני אדם, ולפעול בדרכים ניסיים בעליל.

ואם צדיק זה שמר על התורה באדיקות, הרי שיש כאן עדות מאיש שצפה בכל העולמות העליונים, שהכל אמת ונכון, ויכול אתה להסתמך על כך בעינים עצומות, כי בווודאי הכל נכון במאה אחוז, וכך אפשר לך להביא את הראיה הזאת מכל הצדיקים בעלי רוח הקודש שעמדו לעם ישראל מרבי שמעון בר יוחאי ועד האר"י הקדוש שהיה לפני זמן לא רב מדי, והיה צופה עין בעין במלאכים ובנשמות ודיבר איתם כמדבר אל החיים, ועד הבעל שם טוב, ורבי נחמן מברסלב, שהיו כולם צופים בחיים שאחרי החיים ועולמות העליונים, כך שאין ספק בכל זה. תוכל להעשיר את ידיעותיך בלינקים אלו, להוכיח את המציאות שהחיים כאן הן רק הצגה קצרה, ועיקר החיים מתחילים כשיורדים מהבמה הזאת ועוברים מאחורי הוילון לעולם הבא: .<

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה