אמונה

אימי נפטרה והייתה נוצריה אני התגיירתי מה אוכל לעשות לעילוי נשמתה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב אני רוצה לשאול לגבי אמא שלי שנפטרה, היא נוצריה ואני התגיירתי מה אני יכולה לעשות לעילוי נשמתה אני ובעלי חזרנו בתשובה למרות שתמיד יש מה להתחזק אני שמתי כיסוי ראש לעילוי נשמתה ולפעמים אני אומרת ברכות הנהנין לעילוי נשמתה. אני גם רוצה לדעת אם אפשר להגיד עליה קדיש ועוד שאלה על ילד שהכרתי יהודי שנפטר בגיל 17 המשפחה שלו חילוניים, גם בשבילו אני אומרת ברכות לעילוי נשמתו אבל לפעמים יוצא לי לחלום עליו, חלמתי עליו לפני כמה ימים, אם תוכל לפרש לי אותו אני ישמח (אמא שלו גם נפטרה כ 8 שנים לפניו ) בחלום אני ובעלי ישבנו על הספה ואמא של הילד באה אלינו ואמרה לנו למסור לבן שלה שהיא בסדר ואז באתי אליו עם קערה גדולה של ביצים חלקן היו מבושלות שלמות עם הקליפה וחלקן היו טריות וסדוקות. תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

אם אימך עשתה שבע מצות של בני נח אינה צריכה שום תיקון יותר, והיא זוכה לחיי העולם הבא אין אפשרות להתגייר ואחר כך לחזור בתשובה, אם בשעת הגירות לא קיבלת עליך עול מצות באמת, אינך גיורת כלל. ועלייך לעבור גיור מחדש.

אם בשעת הגירות קיבלת עלייך עול מלכות שמים באמת וקיבלת על עצמך לשמור את המצוות כולם, הרי כל המצות שאת עושה מועילות לך ולנשמתך כל כך, ומקרבות אותך אל ה`, וכן מועילות לאימך, ולכל מכרייך שאת מכוונת לעילוי נשמתם. ביצים מראות על טוב וקערת הביצים מראה שכנראה נשמתו זוכה לתיקון.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה