חברה והשקפה

דוגמא אישית לא יפה אצל חרדים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לאחרונה אנו נתקלים בהתנהגות מאוד לא יפה של החרדים. בעלי ואני ישבנו ביחד באוטובוס מהדרין מאחור. בעלי ישב ליד החלון ואני עם הצד לנשים. (אנו אנשים דתיים והיינו יותר צנועים מאשר הנשים ה"חרדיות"עם הפאות) . בנוסף אלינו ישבו עוד זוגות מאחור וכן מעט גברים מאחור ומעט נשים מקדימה. לפתע עלו חבורת בריונים "חרדיים" והתחילו לצעוק, לקלל, ולהרביץ לכל מי שלא הסכים להקשיב להם ולעבור נשים לנשים וגברים לגברים. קשה לי להבין1)מדוע מותר לצעוק לקלל ולהרביץ 2) איך אברך שהולך ברחוב לצד אישתו שהולכת עם פאה (ולאו דווקא קאסטם), עם חצאית קצרה שהם יושבות היא עולה להם מעל הברך, עם חולצה צמודה ביותר, ועם איפור גס. איך אברך כזה מעז להעיר לנו איפה לשבת 3)ובכלל מדוע אי אפשר לבקש בנועם ולהסביר את בקשתם לשבת בנפרד וצריך להתנהג בצורה שכזו. התנהגות זו לדעתי היא בושה לעם ישראל. ולא פלא שהם לא מהווים דוגמא כלל לציבור החילונים. לא פלא שיש שנאה כל כך גדולה בעם ישראל בכלל, ובין החילונים והחרדים בפרט.

תשובה

שלום לך

אני מזדהה עם כל מילה, רק הערה קטנה, הרבנים באמת שוללים השכם והערב התנהגויות מהסוג הזה, זהו חילול השם שאין לו מחילה גם על ידי תשובה, כולנו סובלים מחמומי המח הקיימים במחנה, שבהחלט לא התורה הביאה אותם לזה, גם אם היו נמצאים במחנה אחר הם היו מתנהגים במופרעות ובהשתוללות, ואכן אני מקוה יחד עימך שישוב מדרכו הרעה.

ראיה לכך שהיהדות מוקיעה בבירור אנשים כאלו תמצאי מכך שהמכתב שלך אלינו נשלח כעת למערכות העיתונים של היהדות החרדית, ואני מקוה שהמכתב תעשה את ההד הנכון, להוקיע את אנשי הרעה מבינינו. אני חולק רק על כך שהשנאה מהחילונים כלפי החרדים אינו כתוצאה מההתנהגות הנ"ל, מכיון שכל אחד יודע שהשנאה קיימת ונובעת מאותה שנאה המבוארת בתלמוד של עמי הארץ כלפי תלמידי החכמים, אלא שהשנאה מבקשת לעצמה תירוצים להצדיק את עצמה, ומפעם לפעם היא מוצאת את התירוץ בדמות אנשים מופרעים ומושחתים, הקיימים לצערינו בכל המחנות, עם כי בציבור החרדי והדתי הוא בשיעור הרבה יותר נמוך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה