נשים

הנקה עד מתי?

  • כ"ז אב התשע"ה
אא

שאלה

שלום הרב! יש לי ילדה בת שנה ו10 חודשים והיא עדיין יונקת(מתי שהיא רק רוצה וגם בלילה מתעוררת הרבה) שאלתי היא עד איזה גיל מותר להניק? ועוד דבר .. יש לי בעיה עם בעלי שיחיה לגבי הנקה אני רוצה להפסיק להניק מכמה סיבות: שהיא כבר גדולה,ושזה רק מפינוק ולא מרעב,ושהיא שולטת ומתעקדת שאני אתן לה בכל מצב ובמקומות ציבוריים,,ובנוסף שזה גובל בחוסר צינעות שהילד בן ה3וחצי רואה שהיא כל הזמן רוצה ולפעמים הוא רואה שמתוך שינה החולצה נשארת למעלה .. ובעלי מתעקש שההנקה זה בריא וזה מחסן אותה ושאני אמשיך וכשאני מנסה לעשוצ לה גבולות לשעות מסויימות ביוום אז היא צורחת ולא מפסיקה והוא מתעצבן עליי ןהוא מרחם עליה ואז אני נישברת ובעצם אני שוברת את הגבולות שאני מנסה להציב לה.. מה אני אמורה לעשות?מעבר להרבה תפילות להשם שאני לא מפסיקה להתפלל ובטוחה שבסוף הקבה ישיב לבקשותי

תשובה

שלום וברכה

אין איסור הלכתי להניק עד גיל מאוחר אף בגילאי 4/5 אם היא לא הפסיקה לינוק בעבר, כמו כן אמת שהיניקה בריאה מאוד לעובר ולאם ובימים עברו נהגו להניק עד גיל שנתיים. 

מ"מ הצדק איתך שניתן לעשות גבולות ולא להתרגש מקולות וצעקות של הבת וניתן להציב לה גבולות ברורים שאת לא מניקה אותה במקום ציבורי וכדו'.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה