תורה ומדע

המבול, גלגולים, ותרי"ג מצוות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכם, יש לי כמה שאלות בבקשה: 1. איך אפשר להיות בטוחים שמתוך 217 סיפורי מבול אצל תרבויות שונות, דווקא התנכ"י הוא הנכון 2. מה אכל הנמר אחרי המבול 3. קראתי באיזה פלאייר איזשהו עניין על תורת הגלגולים אצל ההאר"י: מי שמנהיג ומתגאה על הציבור בא בגלגול של דבורה. מי שלא נטל ידיו ואכל, בא בגלגול של מים. הבא על אשת רעשו בא בגלגול של חמור. הבא על דכר בר בגלגול של שפן או ארנבת. זה נראה לי ממש לא הגיוני או מפוברק. מה אתם אומרים על זה 4. ישנו איסור בתרי"ג מצוות לאכול מן השרצים המתהווים. ההנחה פה היא שהשרצים נעשים מן העפוש, אך זה לא נכון. 5. עוד מצווה שננהגה בבית המקדש היא שלא יכנס בעל מום בהיכל כולו.זאת ממש אפליה וגזענות... אשמח להסבר תודה

תשובה

שלום וברכה

מאחר שאת התורה נתן לנו הבורא בעצמו, והוא זה שעשה את המבול, אין לנו ספק שדברי ה` אמת הם.

2. ומה הוא אכל בשעת המבול

3. אכן כך מבואר בשער הגלגולים - הקדמה כב הבא על אשת איש, יתגלגל בחמור. הבא על אמו, יתגלגל באתון נקבה. הבא על הזכר, יתגלגל בשפן או בארנבת, כפי מה שחטא או בועל נבעל. הבא על כלתו, יתגלגל בפרדה. הבא על הגויה, יתגלגל בקדשה יהודית.

הבא על אשת אביו, יתגלגל בגמל. הבא על אשת אחיו, יתגלגל בפרד זכר. הבא על אחותו בת אביו או בת אמו, יתגלגל בחסידה, ויהרגוהו חברותיה כמ"ש ז"ל. וז"ס פסוק ואיש כי יקח את אחותו בת אביו או בת אמו חסד הוא. וכן הבא על חמותו. השוכב עם בהמה חיה ועוף, יתגלגל בעורב.

המסתכל תמיד בעריות ומביע בהם, יתגלגל בראה שרואה למרחוק יותר מכל העופות. וכל זה אם לא עשה תשובה: ומי שלא מאמין לדברי האר"י ואינו מאמין לעונשי הגלגול אין זה אומר שהדבר לא הגיוני, המאמין יאמין ויזהר, והכופר יעשה את האמור ויזכה לחוות את זה ולומר משה אמת ותורתו אמת

4. אין זה מחמת כך.

5. המילה גזנעות ניא מוטעית כי אין כאן שום דבר נגד גזע. טעם הדבר ספר החינוך מצוה רעז משרשי המצוה, להגדיל כבוד הבית והדרה, על כן אין ראוי לבוא שם בעל מום כי הוא מקום השלמות, אינו בדין לעמוד שם מי שיש בו שום חסרון. וכבר כתבתי למעלה הרבה פעמים התועלת הנמצא לנו בהגדילנו מעלת הבית הקדוש ותפארתו. הדבר בא לרומם את חשיבות ההיכל. אין בכך כל פגיעה באף אחד.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה