שו"ת פסח

איך מכשירים את הגז לפסח?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה! יש לי מספר שאלות הקשורות לפסח: (מחילה על האורך) א.כיצד בדיוק עלינו להכשיר את הגז, זה כולל את החצובות של הגז(שמהם יוצאות הלהבות),הריבועים ממתכת שעלי`הם מונחים הסירים בזמן הבישול והמשטח של הגז. אילו חלקים צריכים ליבון אילו חלקים צריכים הגעלה ברותחים אשמח מאד אם כבודו יפרט לי בדיוק את השלבים של כול דבר ודבר כדי שבעז"ה הכול י`הי`ה מוכשר כמו שצריך.(האם מה שדורש הגעלה ברותחים מספיק לו עירוי מכלי ראשון) ב.קנינו תמרים לפסח.ההכשר לפסח(הכשר מהודר) הי`ה על מדבקה ולא על הקרטון עצמו.האם יש עם זה בעי`ה ג.האם ההכשר של המצה עשירה צריך להיות מהודר או שניתן לקנותה אפילו בהכשר רגיל(לגבי שבת בבוקר) ד.האם כלים חד פעמים צריכים הכשר לפסח ה.היכן ניתן להשיג רשימה של תרופות שכשרות לפסחומי שחיי`ב לקחת כדורים מסוימים יכול להמשיך לקחתם בפסח ו.על מוצרי חלב הוסיפו ליד הדפסת תאריך התפוגה "כשר לפסח ערב פסח" האם ניתן לסמוך על זההאם על חלב צריך הכשר מהודר לפסח תודה רבה רבה!!!בברכת חג שמח ושבעז"ה לא תצא תקלה מתחת ידינו!!!

תשובה

שלום לך שוב

את ראשי הגז שבהם יוצאת האש יש לנקות היטיב ולאחר מכן להדליק את האש. את החצובות אפשר להכשיר לאחר ניקיון יסודי וראוי להחמיר שגם לאחר ההכשרה יכסו את הריבועים עם נייר כסף כדי שלא תהא נגיעה בין בסיר לבין הריבוע. וכן את המשטח של הגז יש להחמיר ולכסות בניר כסף, לאחר הכשרה במים רותחים המוערים מכלי ראשון.

כל מה שצריך הגעלה ברותחין כדוגמת סירים וכדו` אין מועיל להם הגעלה ע"י עירוי מכלי ראשון. ב. התמרים כשרים ג. לערב פסח מספיק כשרות רגילה ד. כלים חד פעמים כשרים כולם לפסח. ענין התרופות סירופ מתוק יש להשתמש בכשר לפסח כדורי בליעה שטעמםפגום יש להחמיר לכתחילה שיהיו כשרים לפסח ובמקרה הצורך מותר להשתמש בהם כמות שהם. הנוטלים תרופות באופן קבוע למחלות מסויימות כלב כליות וכדו` או מחלת נפש, אסור להם להחליף את התרופות הקבועות.

חג כשר ושמח ואשמח לעזור לך על כל שאלה ושאלה

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תרופותחצובותפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה