זוגיות

איך מסירים מחשבות לא נכונות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נערה ב"ה שומרת תורה ומצוות, אבל יש לי בעיה אני נדלקתי על איזה ילד ויוצא לי הרבה פעמים לחשוב עליו אני מנסה להתגבר על המחשבות האלה אבל לפעמים זה קשה, אני חושבת שגם הילד הזה דלוק עלי וזה עוד יותר גורם לי לחשוב.. {אני רק בת 15} אני יודעת שאני קטנה לחבר, איזה עצות אתה יכול לתת לי להסיר את המחשבות הללו. תודה רבה לך!

תשובה

שלום וברכה

עצם המחשבות המתעוררות בימי הנעורים עם התפתחות ההורמונים, אינו צריך להטריד, זהו רק הוכחה שאת בריאה בגופך ובנפשך. אלא, כמובן שלא רצוי להידלק ולהיתפס סביב משהו מסויים בגיל כה צעיר, וצריך לחשוב טוב מאוד ולהחליט כי מכיון שבפרק זה בחיים עדיין לא בא בחשבון ענייני זוגיות, רצוי להעביר את המחשבות ולא לטפח אותן, ובכל פעם שמתעוררת מחשבה כזאת, יש לנתב את המחשבה למחוז אחר, אם על ידי טיול בחיק הטבע, או על ידי קריאה מעניינת, בקיצור להשתדל שא להמשיך ולטפח את המחשבה, וככל שתקקדמי הלאה תראי שהמחשבות פוסקות, וכבר לימדנו רבי אברהם אבן עזרא בפירושו לדיברה העשירית `לא תחמוד` שבענינים אלו המחשבות והתאוות ניתנות להגבלה על ידי קביעת הגבולות וכלשונו:

"לא תחמוד - אנשים רבים יתמהו על זאת המצוה, איך יהיה אדם שלא יחמוד דבר יפה בלבו כל מה שהוא נחמד למראה עיניו. ועתה אתן לך משל. דע, כי איש כפרי שיש לו דעת נכונה, והוא ראה בת מלך שהיא יפה, לא יחמוד אותה בלבו שישכוב עמה, כי ידע כי זה לא יתכן. ואל תחשוב זה הכפרי שהוא כאחד מן המשוגעים, שיתאוה שיהיה לו כנפים לעוף השמים, ולא יתכן להיות, כאשר אין אדם מתאוה לשכב עם אמו, אעפ"י שהיא יפה, כי הרגילוהו מנעוריו לדעת שהיא אסורה לו.

ככה כל משכיל צריך שידע, כי אשה יפה או ממון לא ימצאנו אדם בעבור חכמתו ודעתו, רק כאשר חלק לו ה`. ואמר קהלת (לאשר) ולאדם שלא עמל בו יתננו חלקו (קהלת ב, כא). ואמרו חכמים, בני חיי ומזוני לאו בזכותא תליא מילתא אלא במזלא. ובעבור זה המשכיל לא יתאוה ולא יחמוד. ואחר שידע שאשת רעהו אסרה השם לו, יותר היא נשגבה בעיניו מבת מלך בלב הכפרי, על כן הוא ישמח בחלקו ואל ישים אל לבו לחמוד ולהתאוות דבר שאינו שלו, כי ידע שהשם לא רצה לתת לו, לא יוכל לקחתו בכחו ובמחשבותיו ותחבלותיו, ע"כ יבטח בבוראו שיכלכלנו ויעשה הטוב בעיניו".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה