חברה והשקפה

מה לעשות עם אמא

  • כ' אב התשע"ה
אא

שאלה

אני חוזרת בתשובה כבר שנה וחצי ועדיין יש את ההתחכחויות עם אמא, היא לא רוצה שאני אהיה בדת וממש מנסה להרחיק אותי מזה ומשתמשת במושגים כמו קפדה וצער של אמא זה הדבר הכי נורא שיש ועם הצער שלה היא חוסמת לי את המזל..היא רוצה שנגיע לפשרה ושאני אבטיח לה שאני אעצור במקופ בו אני נמצאת כיופמאני שומרת שבת מלאה וחצאיות עד הברך תפיחה אחת ביום הדלקת נרות ודבריפ קטנים מסביב.. אני לא רוצה להבטיח כלום כי אני מפחדת שאני כן ארצה להתקדם ואני לא יוכל.. בנוסף, אני לא יכולה להיכנס למדרשיה כי היא עשתה לי שיחה וממש תראה בזה כבגידה וניתוק קשר עם המשפחה דבר שאני לא רוצה שיקרה.. והשתחררתי לפני שבועיים..מה עליי לעשות?

תשובה

שלום וברכה

א, יש לדעת שאין אימך יכולה לעשות לך קפידות ולא כל דבר אחר. את יכולה להתעלות ביראת שמיים ולא תינזקי כלל, להיפך את מביאה ברכה עלייך ועל הורייך ועל כל משפחתך. את מצידך תמחלי לאימך על הצער שהיא גרומת לך ותתחזקי לזכותה יותר ויותר.

ב. אף אם תבטיחי לאימך שאת לא תתקדמי עוד, אין זה מחייב אותך כלל ומתי שתרצי תוכלי לקבל על עצמך עוד ועוד מצוות והדבר יהיה לך לזכות ולאימך.

ג.אל תיכנסי כרגע למדרשה, המשיכי להתחזק באמעצות שמיעת שיעורים וכדו' ותשתדלי בעיקר לא להתווכח עם אימא אלא להרבות בכבודה ככל האפשר בכל הדברים שאינם קשורים להתחזקותך ובכך בעז"ה אימך תראה שההתקרבות שלך לבורא עולם לא גורמת כל רע אלא מעדנת ומקדשת אותך יותר ויותר ותשלים אותך ותברכך אותך בכל הברכות.

היי ברוכה לה', 

בנימין שמואלי

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה