נשים

היסתכלות על בנים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש איסור גם להיסתכל על בנים

תשובה

שלום וברכה

במדרש ילקוט שמואל (רמז קח) על הפסוקים (שמואל א פרק ט) המספרים על תשובת הנערות לשאול המלך באורך רב על מקום הימצאותו של שמואל הנביא, וזה לשון המדרש: "כל האורך הזה למה, מביטות בנויו של שאול היו, ולא היו שבעות ממנו, דברי רבי יהודה, אמר לו רבי יוסי, אם כן עשית בנות ישראל כזונות, והלא כשם שאי אפשר לאיש לזון את עיניו מאשה שאין ראויה לו, כך אי אפשר לאשה לזון את עיניה מאיש שאינו שלה, אלא שלא הגיעה עדיין השעה וכו`. עכ"ל.

ומבואר מכך שהתבוננות נשים ביופיו של גבר הוא מעשה שאינו ראוי, אולם בתלמוד (ברכות מח ב) מבואר כי אכן לשם כך האריכו הנערות בשיחתן עם שאול כדי להסתכל ביופיו, ומשמע קצת כי לדעת התלמוד אין בכך איסור. אולם הבן איש חי בספרו בן יהוידע (ברכות שם) כתב כי לדעת התלמוד הסתכלו הנערות רק ביופי גובה קומתו שזה מותר, ולא הסתכלו ביופי תואר פניו.

יש מביאים ראיה להתיר מהמבואר בתלמוד (ברכות כ) שרבי יוחנן שהיה מפורסם בתואר פניו היפים נתן לנשות ישראל להסתכל בפניו כדי שגם הן יילדו בנים יפים כמותו. אולם כמובן שכולם מסייגים דבריהם שאין באמור בכדי להתיר הסתכלות שיש בה מחשבות על תאווה ודברים אחרים. ראי בעניין זה באריכות בדברי מרן אור ישראל הרב עובדיה יוסף שליט"א בספרו שו"ת יביע אומר חלק א - או"ח סימן ו אות ה. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה