נשים

לגבי טומאה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב ברצוני לומר שהינני מובכת עד מאד מהשאלה שברצוני לשאול. אני חייבת לספר כי אני בהתליכי התקרבות לדת ועדין לא מבינה הכל ומכאן מגיעה המבוכה הגדולה.השאלה שלי היא שאלה שכביכול אני מניחה שאני אמורה לדעת את התשובה עליה אבל אני לא באמת יודעת.בכל אופן,אני בהחלט מעוניינת להיכנס לדת ולהתחיל לחיות באמונה בקדוש ברוך הוא. שאלתי היא כזאת:כשאני במצב של טומאה,בזמן המחזור ואני מעוניינת להיכנס לחנות בגדים ולמדוד,לראות מה מתאים לי.האם זה אסור על פי הדת למדוד כשאישה במצב כזה של טומאה אני מניחה שהתשובה היא שאסור אבל אני רק רוצה להיות בטוחה במאת האחוזים. חוץ מזה, אם אני כבר כותבת כאן, רציתי לדעת אם יש קשר בין שמות פרטיים לדת האם כדאי לי להחליף את שמי אם אני מתקרבת לדתו בכלל,האם עדיף להחליף שם כשלא כ"כ טוב בחיים למען השיפור בתודה גדולה,והרבה מבוכה,אבל מצפה לתשובה. דנה

תשובה

שלום וברכה

א. קודם כל, ברוכה הבאה לחיים יהודיים, אשרייך שאת זוכה להתקרב לבורא עולם, בין שאר בני ובנות ישראל השבים בהמוניהם מדי יום, כנבואת הנביאים על מה שיקרה באחרית הימים. הנה ימים באים נאום ה` והשלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דבר ה`.

אין שום איסור להיכנס לחנות בגדים ולמדוד בגדים בימי המחזור, גם אם תבחרי בסופו של דבר בגד אחר, או בכלל לא. לפי היהדות לא כדאי להיקרא בשמות של אנשים שהיו רשעים, אם לא היו צדיקים שהיו נקראים בשם הזה. כמו כן על פי הקבלה ראוי להיקרא בשם בעל משמעות בלשון הקודש, ועדיף אם היא תהיה בשמות אבותינו ואמותינו.

לשם דנה יש שורש בלשון הקודש, ואולי כדאי לשנות את השם לדינה, כשמה של דינה בת יעקב, ועם זה תוכלי להיקרא בשם `דנה` לכינוי [לשם העצמי `דינה`].

פסח כשר ושמח - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה