אמונה

Hמחשבות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב אני נערה בת 23 חוזרת בתשובה ברוך השם כבר שנה וחצי אני פרודה מחבר שלי כבר שנתיים בערך אפילו פחות כבוד הרב המחשבות לא מפסיקות לעלות לי פתאום כואב לי על מה שעברתי איתו פתאום אני בוכה אני כ"כ רוצה כ"כ לשכוח ממנו כאילו די להעביר הלאה הוא היה החבר הראשון שלי וגם הוא הראשון שלי בקיום יחסים אני לא חושבת שהכי נקשרתי אליו עקבות כך אלא בגלל שהוא היה החבר הראשון שלי וגם הידיעה שאחרי שבועיים הוא כבר מצא לו חברה . כבוד הרב קשה לי ברוך השם אני פתאום המחשבות שעולות לי זה עליו וזכרונות מהעבר , אני כרגע חודשיים תודה תודה תודה להשם יתברך במדרשה אני יודעת שהשם יסייע בעדי בזיווג בעיתו ובזמנו ובבן תורה אמיתי בע"ה אבל מה אני עושה עכשיו איך אני יכולה לרפא את הנפש שלי פתאום מגיע עכשיו תקופת פסח הריח הכול מזכיר דברים אני כ"כ מנסה להימנע מכך אבל באמת שקשה לי .... שהשם יסיע בעד הרב לכתוב לי את התשובה הכי מתאימה

תשובה

שלום לך

אינני ייודע בדיוק מה מציק לך ואנסה לפרט ככל האפשר. דעי כי אין כל פגם בזכירת מחשבות העבר, אין לך כלל לנסות ולהשכיח דברים מליבך, אלא להתקדם ככל האפשר בחיים העכשווים, החיים המלאים בתורה ובמצוות ומלאים באושר ובסיפוק רוחני עמוק ופנימי, ואל תילחצי ממחשבות המשיכי להיות רגועה ולא לחשוש ולהיבהל משום מחשבה, אשר עולה במוחך.

על החלק של החרטה על החטאים כביכול ממש לא כדאי להתעסק בהם ולא לחשוש על העבר אנו יודעים בוודאות שהקב"ה מוחל לך על כל עוון ואין לך כל קשר עם החלק הבלתי חיובי בעברך, הקב"ה מכפר לך על הכול ואת מלאה במצות ובמעשים טובים וכל החטאים כביכול נמחקים. אם יש לך צורך בעוד חיזוק אשמח להאריך לך עוד.

היי חזקה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה