חברה והשקפה

רוחות גוים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני רוצה לשבח את האתר הזה הוא עזר לי להתחזק. הייתי בסמינר של ערכים ושם המליצו לי על האתר והתחלתי מאז לשבת הרבה שעות באתר. אז באמת תודה רבה האתר הזה הוא עוזר, יועץ, מלמד ומחזק. השאלה: ראיתי פה באתר סרט של הרב יצחק פנגר לגבי רוחות רפאים. ראו שם כל מני סופורים על רוחות בארצות הברית וכל מני סיפורים על רוחות והם גם ראו שם רוח של גויים אם הילה לבנה וכל מני דברים כאלה. השאלה שלי היא שהרי אני למדתי שלגויים אין לא עולם הזה ולא עולם הבא ושהם פשוט מתגלגלים אלא אם כן הם גרי צדק כמובן. אבל הוא אמר שצריך לתקן את הרוחות האלה. אז אני רוצה לדעת עם אדם יהודי עושה את כל התרי"ג מצוות וגוי יעשה 7 מצוות הם יהיו באותה דרגה ושאלה נוספת במקומות שנשמות ישראל מגיעות אליו (גן עדן, גיה, כף ) יהיו איתם נשמות של כל מני נוצרים מאמריקה תודה מראש (:

תשובה

שלום וברכה

אין ספק שגם לגוים יש נפש אשר היא מחיה אותם ובאם יזכו להשכיל ולשמור את שבע המצות שניתנו להם יזכו לעולם הבא בדרגה מסוימת לפי שורש נשמתם, אבל בעוד שנפשם היא מעולם העשייה נשמת עם ישראל נאצלת מעולם האצילות,

ולכן חובותינו גדולים יותר ושכרינו רב יותר ואנו נגיע בעולם הבא להשגות גובות יותר מהגוים וכמבואר בחז"ל שנהיה במחיצה פנימית יותר מהמלאכים וגם הם יחפצו ללמוד מאיתנו את דרכי ה`. וכמובן שגוי שחטא מקבל את עונשו לאחר המוות ולכם הוא סובל בכף הקלע, כדרך הנשמות החוטואת ולכן אפשר לשוחח עימו וכו`.

עלה והצלח - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה