שאל את הרב - כללי

כמדומני סימן שא או שה בשולחן ערוך

  • י' אב התשע"ה
אא

שאלה

שלום, כמדומני בסימן שא או שה בשולחן ערוך כמדומני בסעיף מ"ה מדובר לגבי כל דבר שאסור לעשות אותו אז חז"ל גזרו גם בחדרי חרדים והכוונה שם לגבי ייבוש דבר רטוב בשבת שזה מחזי כאילו כיבס ואסור.. מה קורה במגבת מטבח שנוטלים ידיים ומנגבים בה, היא הרי רטובה אז האם מותר להחזיר אותה מהיד שלי על המטלה שלה על הארון וכעין זה כמו שנהוג בכל בית.. ומה קורה לגבי שטיפת פנים בבוקר וכדומה שלוקחים איתך מגבת במקלחת ומניח אותה בינתיים במטלה שלה או על מגב מטאטא וכדומה ואחרי שמסיים לשטוף פנים ולנגב בה רוצה לקחת את המגבת איתי למקום שלה.. ביום יום המטרה גם לייבוש אבל בשבת המטרה סתם שלא תהיה ערימה של מגבות במקלחת שם כדי שכל אחד ידע מה שלו.. אבל מסתמא שהכוונה גם שזה יהיה יבש.. מצד שני גם להחזיר אותה מהיד שלי למטלה של המגבת או למגב או המטאטא איפה שהייתה מונחת לפני שבאתי להתנגב איתה גם שם שזה במקלחת עצמה זה תלוי לייבוש ולא רק מחוץ למקלחת. בקיצור מה עושים.. אם אני לא אבין אני אשאל פרטים יותר מדוייקים אחרי התשובה שלכם.. אולי התשובה שלכם כבר תכסה לי את כל האפשרויות. תודה

תשובה

לכבוד השואל, 

מותר, מכיון שכל רואה מגבת יד רטובה יודע שהסיבה שהיא רטובה היא משום ניקוי הידיים או הפנים המותרת, ולא יבואו לחשוש שכיבס אותה בשבת. 

בברכה, 
 

צוות הידברות
 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה