שאל את הרב - כללי

כישופים וקללות

  • ח' אב התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש לי שכנה שעושה כישופים וקללות, ואפילו מקללת את אחיי שלא יתחתנו וכדומה. יש לי אחות בת 29 ואח בן 27 שלא הולך להם ונחסם להם המזל מסיבה זאת. מה ניתן לעשות? אשמח לקבל תשובה בהקדם האפשרי. תודה רבה יישר כוח

תשובה

שלום רב,

1. בימינו אין כישופים, וכמו שכתב התורה תמימה (ויקרא פרק יט אות רלח) בשם הרב יעקב חאגיז זצ"ל בפירושו עץ החיים, דעתה קרוב לאחרית הימים שיתפשט האור האלוקית על כל בשר, וראו כל בשר כי אין עוד מלבדו, לכן האור הזה כבר הבקיע ובא, והטומאה כליל תחלוף ונתבטלו כוחות הטומאה ואין גם אחד אשר כוח בידו לקסום ולכשף, והאמונה באלה תקונן כעת רק במוחי השוטים והתינוקות. ע"ש.

והובא בספר מעין אומר חלק י"ב (פרק א סימן ל) שבא אדם להרב עובדיה יוסף זצ"ל ואמר שעשו לו מיני כשפים וכו', ומפריע לכמה דברים, מה עושים? והשיב, אין דבר כזה "כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל" (במדבר כג כג). אחר כך ברכו הרב זצ"ל, ובסיום הברכה אמר לו: "כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל".

ובספר סגולות רבותינו (עמוד 390) נשאל הרב חיים קניבסקי שליט"א אודות אחד שאינו מצליח בעסקיו ובחינוך ילדיו וכן מתקשה בשלום ביתו, וצרות רבות הקיפוהו וכו', וחושש שעשו לו ולמשפחתו איזה כישוף, ילמדנו רבנו שליט"א מה להשיבו, והשיב (עמוד 391): היום אין כישופים.

2. אם היא מקללת סתם ללא שאתם עשיתם לה דבר וחצי דבר - אזי זו קללת חינם, שאין לה שום ערך, והיא אינה תופסת ואינה מתקיימת כלל (יעויין משלי כו ב).

בשורות טובות,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קללותכישופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה