שאל את הרב - כללי

למה לא כתוב משה קיבל תורה בסיני?

  • ח' אב התשע"ה 
אא

שאלה

שלום וברכה,

שאלה למה כתוב משה קיבל תורה מסיני ולא בסיני??? הרי ה' יתברך נתן למשה את התורה. תודה!

 

תשובה

שלום רב,

שאלה יפה, וכתבו לבאר בזה (ראה ענף עץ אבות על מסכת אבות פרק א משנה א) על פי מה שמבואר בחז"ל (ראה בראשית רבה פרשה צט פסקה א, ומסכת מגילה דף כט עמוד א, ומסכת סוטה דף ה עמוד א) שהר סיני זכה שתינתן עליו התורה עקב היותו שפל ועניו, ולפי זה יש לומר שכוונת המשנה, שלא תאמר מה טעם זכה משה רבנו ע"ה לקבל התורה מאת הקב"ה, ולא איש אחר, ועל זה ענה "מסיני", שכשם שזכה הר סיני שעליו תינתן התורה מחמת ענותנותו ושפלותו, מזה הטעם גם כן זכה משה רבנו ע"ה לקבל את התורה, כיוון שהיה עניו מאוד, וכמו שהעיד יודע תעלומות (במדבר יב ג) "והאיש משה עניו מאוד מכל האדם אשר על פני האדמה". ועיין עוד מה שכתב לבאר בזה בקדושת לוי בליקוטים מסכת אבות שם.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מסכת אבותהר סינימתן תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים