חברה והשקפה

כיבוד הורים וכפיות טובה.

  • ז' אב התשע"ה
אא

שאלה

הרב תודה רבה על הייחס וההקשבה אשמח עם תענו לי סליחה עם זה ארוך אני ממש צריכה עזרה !. אני בת 16 יש לי המון שאלות אבל זאת שאלה שמטרידה אותי כבר הרבה זמן אני מרגישה איתה לא נעים ולא מוצאת לה מענה, אני מעריכה את ההורים שלי ומשתדלת לכבד אבל למה צריך כול כך להודות על כך שגידלו אותי, והשקו אותי נכון הם לקחו אותי בבטן 9 חודשיים אבל לא בקשתי ולא שאלו אותי, והשאלה הזאת עברה לצערי כלפי הקב"ה.. הקב"ה הביא אותנו לעולם בלי לשאול, אך הרי לא בקשתי ונשאלתי ? אני רוצה לקבל את התורה כמו שהיא בבהירות. תודה על ההקשבה...

תשובה

 
בס"ד
 
שלום וברכה,
 
נכון, לא החלטת להיברא או להיוולד. אך סוף סוף את קיימת, ואינך יכולה לדמיין מציאות שבה אינך קיימת. כי הקיום שלך הוא פשוט עובדה. השאלה היחידה היא מה לבחור כעת לאחר שאתה חיה וחושבת.
אין ספק שהוריך רוצים בטובתך, ורוצים שיהיה לך טוב, הקריבו עבורך מזמנם ומשאביהם והתאמצו מאוד בעבורך. ועל זה לבד יש להודות להם ולהוקיר להם טובה.
 
אך בשונה מההורים שלך, בורא עולם לא רק רוצה שיהיה לך טוב, אלא גם יודע בדיוק מה טוב בשבילך. הוא הרי יודע הכל ונמצא גם בעתיד. פירוש הדבר שכשהקב"ה אומר שיהיה לך טוב, ואת תהיי מאושרת, הוא באמת מתכוון לזה. ה' יודע בדיוק מה יעשה אותך מאושרת. הוא ברא את הנשמה שלך, את המהות הפנימית ביותר שלך, את האני, והוא יודע כל מה שאת חושבת ומרגישה, כי הוא ברא את השכל והרגשות שלך. אין בעולם הזה מי שמבין אותך טוב יותר מאלוקים. גם אין מי שמרחם יותר מה', כי הוא ברא את הרחמים שבלבך.
לעיתים בורא עולם נוהג איתנו כרופא, שחייב לרפא גם אם כואב, וגם אם אנחנו לא מבינים, כי בסופו של דבר נאמר תודה על כל מה שהוא עושה עימנו. כך אומרים חז"ל, שלאחר מותנו נבין את כל מעשי ה' ונאמר עליו "הטוב והמטיב", כי אז נראה שאפילו הייסורים נועדו לטובתנו הגדולה ביותר. ועל הכל נגיד תודה. אלוקים יודע זאת, והוא לא היה בורא אותך אילו היה יודע שלא תהיי מסוגלת להיות מאושרת ולהודות לו על קיומך. הוא יתברך רואה את אחריתך, והוא נותן לך את הוראות היצרן כדי להגיע להטבה הגדולה ביותר שיכולה להיות.
הבעיה היא, שבעולם הזה אנו דומים לילדים קטנים, שהרבה פעמים דורשים את מה שמזיק להם, ולא חושבים בכלל על העתיד הגדול שמחכה בעבורם. כגון תינוק שמבקש חפץ מסוכן לידיו, ובוכה בכי מר אם לא מקבלו, או ילד קטן שחושב שאביו כועס עליו בגלל שלוקח אותו לרופא שיניים... ורק כשיגדלו יבינו עד כמה הכל נועד להטיב להם. כך גם הנשמות לאחר שמגיעות לעולם הבא מבינות שהכל נועד להטיב להן בתכלית ההטבה, גם כי רואות את ההטבה הגדולה של העולם הבא ומבינות לראשונה את גודל ערכו (שהרי העולם הבא הוא מקום האושר והשכר האמיתיים), ואז הכל אומרים תודה לבורא עולם, ומכירים בגודל טובו.
 
אך גם בעולם הזה ניתן לראות את שפע הטובות שאלוקים משפיע עלינו לטובתנו:
 
אנא חפשי בגוגל את החוברת "שיחה גורלית". כדאי מאוד שתקראי חוברת זו.
 
כמו כן, אני ממליץ לך לצפות בקביעות בהרצאות המופיעות בהידברות, אשר יחזקו בלבך השקפות נכונות על הבורא והבריאה, וישיבו לך על שאלות רבות.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה