נשים

טבילה וההכנות אליה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מדוע צריך גם לטבול במקוה ולא מספיק לספור את הימים וההרחקות ואיך אפשר להתגבר על המתח בפרטי ההכנה לטבילה ולדעת שהכל נעשה כהלכה כי אם אני מנסה להירגע ולאמר לעצמי שהכל נעשה נכון אזי יש כעין חשש של חוסר הקפדה על פרטים.

תשובה

שלום וברכה

אין האשה נטהרת מטומאתה אלא ע"י טבילה במקווה דווקא וחכמים למדו מהפסוקים את כל הלכות המקווה מה בדיוק הצורה שבו יטהר האדם מטומאתו. וכך כתב בספר הלבוש ביורה דעה סימן רא סעיף א` אף על גב דכתיב בכל הטמאים [ויקרא טו, ו] ורחץ במים, אין הכוונה שיהו עולין מטומאתן ברחיצה במרחץ בעלמא, שאפילו עלו עליהם כל מימות שבעולם עדיין הם בטומאתם, וכן אשה נדה אפילו עלו עליה כל מימות שבעולם עדיין היא בטומאתה לבעלה וחייבין עליה כרת כבראשונה, אלא צריכה שתטבול כל גופה בבת אחת במי מקוה או במעיין, דכתיב [שם יא, כו] אך מעיין ובור מקוה מים יהיה טהור, שפירושו הטובל בהן מטומאתו יהיה טהור, ולא בטובל בדבר אחר, ובור מקוה מים שיהיה טהור הוא רק אילו לא היה לעולם בכלי ולמדו את זה מפסוקים אחרים בהלכות טומאה, ולכן אין המקווה כשר אלא ממי גשמים שלא עברו שום כלי, וזהו המקווה שבימינו, ואין לך לחשוש לאחר הטבילה שמא לא עשית כדין, וכך היא ההלכה שתהיה האישה בודקת וחופפת וטובלת, וכשהבלנית אומרת כשר כך בשמים פוסקים שאת טהורה ואין לך לחשוש יותר.

אני ממליץ לך ללמוד שוב את הלכות החציצה היטיב, ולאחר שתלמדי את הדברים בצורה נכונה בודאי תהיי רגועה ותביניי שאין הדברים מלחיצים כל, עושים מה שצריכים וטובלים ונהיים טהורים. כדאי מאוד לפנות לאירגון `חינוך לחיי משפחה` טל` 08-9741030 או ל02-65233363 והם יצרפו לך מדריכה שתלמד איתך ללא תשלום את כל ההלכות מחדש . מדובר באירגון ממש מדהים, בפריסה ארצית אשר פועל רבות ונצורות בענין זה בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה