חברה והשקפה

למה האישה לא אומרת: ברוך שלא עשני גבר?

  • ה' אב התשע"ה
אא

שאלה

בברכות השחר הגבר אומר: "ברוך שלא עשני אישה" ולעומת זאת האישה אומרת: "ברוך שעשני כרצונו". שאלתי היא למה? אישה לא יכולה להגיד: "ברוך שלא עשני גבר"? זה קצת גזעני ויש הרבה נשים פמיניסטיות שלא רוצות להיות דתיות בגלל ה"גזענות" לכאורה של היהדות בכלל והתורה בפרט כלפי הנשים. גם האיסור על לא לשמוע נשים שרות הוא קצת לא צודק, זה לא שאני עכשיו יוצא נגד התורה אבל מאיפה חז"ל לקחו את האיסור הזה? איפה המקורות? באיזה פסוק בתורה כתוב לא לשמוע שירת נשים? הרי ביציאת מצרים כל ישראל שרו, לא? כל מה שכתבתי פה זה לעניות דעתי ואם טעיתי אני אשמח שתתקנו אותי. תודה:)

תשובה

שלום וברכה

הקדמה חשובה שלא קשורה כל כך לשאלה עצמה התורה לא מנסה להתאים את עצמה לרצון פלוני כדי שכביכול ירצה לקבל את התורה. התורה היא תורת אמת מאת ה' והיא הטוב האמיתי שקיבלנו מהמטיב האמיתי והאין סופי הלא הוא בורא עולם וכל הרוצה יתחבר לתורה ומצוות ויזכה להיות מעובדי ה' ויזכה לטוב בשלימות וחלילה מי שלא רוצה להתחבר לתורה ולמצוות מפסיד וזה ברור.

לעצם העניין, מאחר והאישה פטורה מהרבה מצוות לא רצו חכמים לתקן שהאשה תברך שלא עשני גבר, כי הדבר יראה שהיא כביכול שמחה בכל שיש לה פחות מצוות.

מותר לאישה לשיר במקום מיוחד וכך עשתה מרים עם נשות מצרים ולקחו תופים שגבר על קולות השירה שלהם. אסור לגבר לשמוע את האישה שרה כי קול באשה בערווה.

חשוב מאוד לראות את ההרצאה הבאה http://www.hidabroot.org/he/video/60746

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה