נשים

למה יולדת אסורה לבעלה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. ברצוני להודות לרבנים הנפלאים שעונים לנו על השאלות ומסירים מאיתנו את הספקות. על הסבלנות והתשובות המלאות והמספקות. יישר כוח. ועכשיו לשאלתי: שמעתי שאישה יולדת אסורה לבעלה לכמה זמן ודווקא בימים אלו שהיא הכי צריכה את תמיכתו זה ניסיון מאוד קשה. תודה רבה רבה כל טוב.

תשובה

שלום

דין תורה שהיולדת טמאה לבעלה, משעת התחלת הלידה, למשך שבוע, ולפעמים שבועיים, חכמים הוסיפו לאסור כל עוד שלא פסק נזילת הדם המתעורר כתוצאה מהלידה. טעם הפרשת היולדת מבעלה, מבאר החינוך, כי התורה תקפיד מאוד שלא תתגנה האשה על בעלה, כך שהאחווה ביניהם ישרור תמיד, ולא ישא הבעל את עיניו על נשים אחרות, ולפי שהאשה אחרי לידתה נמצאת במצב גופני ירוד הבין נותן התורה כי מגע פיזי בין בני הזוג לעת כזאת יכול לגרום לנתק נפשי, וזה יגרום שהאשה תתגנה על בעלה ולא תהיה אהובה עליו כבעבר, ולכן העדיף נותן התורה לעשות ביניהם נתק פיזי כדי שיתקיים ביניהם הקשר הנפשי.

כמובן שהחשש שתתגנה האשה על בעלה במצבה שאחרי הלידה, בא אך ורק כתוצאה ממגע פיזי, בה מתגלה המצב הגופני הירוד לפני בן הזוג, מה שאין כן קשר נפשי ורגשי בין הבעל ליולדת אין בכך משום לעורר ריחוק, ולכן כמובן שהבעל חייב בעת ההיא להיות בעל תומך ביתר שאת וביתר עוז. אף חיבוק תומך, מכיון שמגע פיזי כל שהוא יכולה לעורר מעצם העניין גם תאוות בשרים, לכן אסרה תורה גם חיבוק מהסוג הזה, ביודעה ובהכירה שמחיבוק תומך בלבד לחיבוק עם כוונות נוספות הדרך קצרה, ונוכל לסמוך בעיניים עצומות על נותן התורה שבחר בשבילינו את הטוב ביותר.

זהו טעם אחד מהרבה למה שהפרישה התורה בין היולדת לבעלה, ואולי בעתיד נידרש לטעמים נוספים בדבר בס"ד. בהצלחה – מנשה ישראל שלום וברכה האשה לאחר הלידה טמאה עד שיפסק דמה ואז היא יכולה להפסיק בטהרה וסופרת שבעה ימים ואח"כ טובלת. אצל אישה בריאה זה לוקח כשש שבועות, ויצוין שלפי הוראות הרופאים יש בכל מקרה להמתין לקיום יחסים כשיעור הזמן הזה, עד שהרחם יבריא לגמרי. ויהי רצון שנוכל תמיד לעזור לך תמיד ככל שיידרש הדבר. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה