שאל את הרב - כללי

זוגיות בין דתייה לחילוני

  • כ"א תמוז התשע"ה
אא

שאלה

היי אני מנהלת מערכת יחסים מקסימה כבר 5 חוד' עם בחור חילוני. אנחנו מקיימים יחסי מין..ויש בנינו תשוקה חזקה מאד שקרה גם שקיימנו בזמנים קרובים לנידה.. רציתי לשאול-אפילו שיש כימיה מטורפת ונראה לי ממש שהוא בעלי.. האם עצם זה שהוא חילוני זה אומר שאיןמצב? עד כמה חטאנו כששכבנו בזמן מחזור?ואיך מונעים את זה?? אשמח לתשובה כי אני די מתוסכלת מזה.. לילך.

תשובה

לכבוד השואלת, 

ניכר ממכתבך שאת שמה דגש גדול על כמה תשוקה היתה קרוב לזמן הנידה. אמנם, אין הצלחת הזוגיות נמדדת על ידי כך בכלל. 

כידוע לך, זוגיות בריאה המתקיימת לאורך ימים ושנים טובים, היא באה דוקא עקב הבנה עמוקה שלך באשיות של הזולת ושגם הוא באמת מבין אותך בהבנה עמוקה - כי רק על ידי זה זוכים ליחסים ששורשם היא הנתינה; 

מה שאין כן כאשר אין לך הבנה עמוקה באשיות של הזולת והוא גם כן אינו באמת מבין אותך בהבנה עמוקה, אז יוצא שקיום היחסים נעשית באופן ששורשו היא הלקיחה - שכל אחד רק מעוניין לקחת לעצמו. וצורת יחסים כאלו כבר הוכח פעמים אין ספור, שסופם להגיע לפרידה גמורה תוך כדי כאב לב ואכזבה כעבור תקופה יחסית קצרה. 

לכן לטובתך, יש לך לשקול כבר כעת באופן יותר עמוק ומבחין באמת, אם יש לגבר זה היכולת באמת להבין אותך עם כל החויות שלך. מיותר לציין, שזה שהוא גדל חילוני ולא דתי, ימנע ממנו באופן חוייתי מלהבין אותך בנוגע לדת. ומכל מקום, אם את כותבת, "נראה לי ממש שהוא בעלי", אז לפחות תנסי להבחין בשאר התחומים של מידות - או כשהוא דוקא תחת לחץ ונסיון - האיך הוא מגיב לך ואם הוא באמת יכול להבין אותך אפילו בתחום של המידות המיוחדות לך שאינם נמצאים בו - כי הרי שונים המידות אצל כולם ואין אף אחד שדומה לשני. 

ואם תמצאי שבמישור המידות הוא כן יכול להבין אותך לגמרי, אז תצטרכי לשקול בנוגע לעובדה שהוא חילוני - שזהו שאלה גדולה ובדרך כלל עיכוב, בנוגע לנישואין. אם בכל זאת אתם כן מעוניינים בנישואין, אז כדי לגשר ביניכם, תבקשי ממנו לפחות שילך לאיזה סמינר ללמוד אודות היהדות, כדי שעל ידי זה הוא יתחיל לפחות להתחזק כדי שיוכל בהמשך הזמן להתקרב למדריגתך. 

לגבי ענין החטא, אין חילוק אם נעשה קרוב לזמן הנידות או לא. כל הזמן מאז שהיא רואה בפעם הראשונה כילדה, האשה נחשבת לאיסור נידה עד שהיא תספור ז' נקיים ותטבול במקוה כשרה כהלכה, וכמו שלומדים כל הכלות את כל ההלכות האיך לעשות כן לפני נישואיהן. לכן ככל שזה לא נעשה, אין הבדל בין הפעמים שנתקיימו היחסים, וכולם נחשבים כאותה איסור של נידה. 

הדרך למנוע איסור היא,  להמנע כרגע מקיום יחסים, ולהבחין אם אתם שניכם רוצים להמשיך באופן רציני לטווח הארוך (על פי ההנחיות הנ"ל); ואם כן, אז יש לכם להתחיל את התהליך של הכנה לנישואין, בו תלמדי מה שצריכים לעשות כדי להטהר ממצב של נידה, ואז אחרי נישואין (שאפשר לקיים ולערוך בזמן יחסי קרוב), אפשר להמשיך לחיות יחד בטהרה ובהיתר. 

בברכה, 

רב נחום

נ.ב. אבקש נא להודיע אם היו הדברים לעזר, או לא.

 

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה