זוגיות

התמודדות עם חרדה בזמן הריון

  • י"ח תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני נשואה טריה ובהריון בחודש ה6 בעלי כבר במשך חמישה חודשים עובד מהבוקר עד הערב ולא מצליח להביא פרנסה לבית איך שהוא תמיד קורה שהוא מפסיד כסף על העבודה(הוא עובד עצמאי) הוא מלא בחובות בעקבות זה התחילו בנינו המון ויכוחים מטופשים שסתם עושים לנו רע ואנחנו מאוד אוהבים גם המצבי רוח שלו השתנו מאוד מה אפשר לעשות במצב כזה? וגם התחילו לי המון חרדות פחדים ורק מחשבות רעות בלילה! אשמח לעזרה בדחיפות תודה מראש

תשובה

לכבוד השואלת, 

בגמרא (בבא מציעא נט.) מובא, שחוסר פרנסה הוא גורם עיקרי שמביא לידי מריבות בבית . 

לכן הייתי מייעץ שראוי לך לצאת עם בעלך לאיזו מסעדה, ולאחר שהוא אכל ואתם שניכם במצב רוח יותר טוב, יש להעלות את הנושא. 

דהיינו, את תקדימי האיך שאת מכירה ומעריכה את כל השתדלותו ומסירות נפשו להביא פרנסה, אבל כרגע אין מספיק וחייבים ביחד לתכנן עצה מה לעשות במצב כזה. אח"כ תשתקי, ותתני לו לדבר - אולי הוא יאמר שהוא מאמין שזה הולך להיות יותר טוב. 

אח"כ תמשיכי לומר, אבל עד שנעשה יותר טוב אתם צריכים עצה - ולכן בואו ונחשוב ביחד, למי אפשר לפנות מהמשפחה שיוכל לעזור כעת. כי ישנם לכל אחד זמנים בחיים שהוא צריך קצת עזרה, לפעמים המסחר והעסק הולך לפעמים לא; ואין זה תלוי כלל בהשקעה או בחוסר השקעה שעושים או שעשו. אין אף אחד שיטעון על בעלך שהוא היה עצלן או שלא השקיע את מיטב כוחותיו כראוי; אבל ככה זה, לפעמים זה מן השמים  שזה לא הולך.

אז עכשיו צריכים קצת עזרה לצאת מן החוב וקצת כסף בבית, ולתת צ'נץ חדש לבעלך לנסות שוב בלי החובות ובלי הלחץ מן החסר שבבית, לבנות שוב עסק זה או עסק אחר - ולכן כרגע חייבים ללכת לשלש -ארבע מכרים ולבקש מהם עזרה; ותדגישי לבעלך, שזה לא צריך להיות מישהוא שהוא ירגיש ירוד אי מבוייש נגדו, רק שיבחר ביחד אתך כאלו אנשים לפנות אליהם, שהם דוקא מכבדים אותו.

ואקוה שההשתדלות הזו מצידך יפיק תועלת על צד היותר טוב, ושתזכו לשבור את הלחץ השורה בבית  - אשר הוא לא טוב , לא בשבילך, לא להריון, וגם לא לבעלך.

וקודם כל זה תתפללי בלחש במילים שלך להקב"ה שיעזור לך בכל זה; ושומע תפילת כל פה עמו ישראל ברחמים, בודאי ישמע גם את תפילותייך, וישלח לכם ישועה ברחמים וברצון. 

ואני מאמין שבעזרת השם אם מצב הכספי ישתפר, שגם יפסיקו לך בעזרת השם הפחדים והמחשבות הלא טובות.

בברכה,

רב נחום  

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חרדהשלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה