שאל את הרב - כללי

תנאי בהדלקת נרות שבת

  • ד' תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב קראתי בשולחן ערוך כי ניתן להתנות תנאי שלא להכניס את השבת בהדלקת הנרות אני מדליקה כעשרים דקות לפני המועד והולכת לבית הכנסת להתפלל מנחה ואז לקבלת שבת עשיתי תנאי זה בכדי להרוויח את תפילת המנחה בבית הכנסת לעיתים נגשת אלי אישה ואומרת לי שאסור לי להפלל מנחה מאחר והדלקתי נרות ואז אני מסבירה בכדי לא להפריע אני מבקשת שנדבר על כך מחוץ לבית הכנסת כמובן שזה מאוד מפריע לי וגורם לי לאי נוחות האם עליי להמשיך ללכת להפלל מנחה בכדי למנוע אי נעימות ואם כן האם מותר לי לבטל תנאי זה למרות שאני מאוד רוצה להתפלל מנחה לפני כניסת השבת בתודה ובכבוד רב

תשובה

לכבוד השואלת,

כפי מה שהבנתי, אם את עושה נכון על פי ההלכה, אין לך סיבה לבטל את מנהגך. 

ומה שהאשה השניה אינה מבינה, אפשר לצאת אתה פעם אחת בחוץ קודם מנחה, ולהסביר לה פעם אחת מה שכתוב בשולחן ערוך, ומאז והלאה לא יהיה לה טענות עליך. ומסתבר שלא יהיו הרבה נשים כאלו שיעצרו אותך להעיר לך אודות התפלת מנחה - ובאם יש, גם להן תסבירי פעם אחת מה שמובא בשולחן ערוך. ושוב אין לך להרגיש אי נעימות או הפרעה בשעת המנחה. 

ובאם כל הקהילה של נשים הנמצאות שם אינן נוהגות להתפלל מנחה, ואת היחידה, וכל פעם מחדש לא יבינו למה את מתפללת מנחה, אז אין לך לשנות ממה שנהוג לרוב הנשים באותה מקום, ואם רצונך להתפלל מנחה, אז תדליקי קצת יותר מוקדם בתנאי, תתפללי מנחה בבית, ואז תגיעי ככל שאר הנשים לבית כנסת רק בשביל קבלת שבת.

הנלע"ד כתבתי.

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה