חברה והשקפה

למה ה' לא מקשיב?

  • כ"ז סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב.. רציתי לשאול מדוע אני מבקשת מה' שיתן לי כוחות או עזרה להתמודד מול הניסיונות שיש בדור הזה ואני מתפללת על זה הרבה מאוד אפשר לומר שרוב התפילה שלי זה על הנושא זה..ואני לא מרגישה שינוי אני מרגישה רפיון ברוחניות ומרגישה שאין לי כוחות ועזרה מהקב"ה להתמודד מול העולם הזה שהוא ברא. אשמח לתשובה ברורה..!!

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
אני מבין את כאבך, וצר לי לשמוע על ההתמודדות והנסיונות הקשים שאת עוברת בחיים. אך עליך להאמין שהקב"ה לא מוותר עליך לרגע, וכל מה שהוא עושה - הוא עושה לטובתך כאבא אוהב שרוצה להטיב לך. כך נאמר בתורה במפורש: "וידעת עם לבבך כי כאשר ייסר איש את בנו ה' אלהיך מיסרך" (דברים פרק ח, ה).
 
כלומר כל הייסורים נועדו להטיב, גם מה שנראה לנו קשה. ובדומה לרופא שלעיתים נאלץ להכאיב ע"י ניתוח וטיפול, כך ה' נאלץ לעיתים להסתיר את פניו כדי לתקן את הנשמות ולהטיב להן. חשוב מאוד שתקראי בקישורים הבאים לחיזוק.
 
ראי בבקשה את התשובה "איך להמשיך להאמין ולהתפלל כשיש ייסורים":
 
ואת התשובה: "מתפלל על פרנסה ולא נענה - מה להשיב?":
 
ולאחר מכן קראי את המאמר הבא: "אם אבא אוהב, אז למה כואב?"
 
ובמיוחד את המאמר: "10 הוכחות שאלוקים אוהב אותך - למרות הייסורים":
 
זכרי שה' נמצא איתך תמיד, גם כשחשוך, והוא תמיד שומע אותך ורוצה להטיב לך. רק לעיתים המצב אינו מאפשר זאת עדיין, ולכן צריך להמשיך לבקש, להשתדל כפי יכולתנו, לבטוח בה', ולא לאבד לעולם תקווה.
 
תהיי חזקה, כי ה' נוקש רק על הכלים החזקים ביותר. ה' מכיר בכוחות הפנימיים שלך ובגודל לבך הטוב, ולכן הוא נותן לך נסיונות שתוכלי לעמוד בהם - גם אם לפעמים זה נראה בלתי אפשרי. אני מאמין שיש לך כוחות נפש שאינך מודעת לעוצמתן.
 
אני מציע לך להיכנס לערוץ הידברות (ראי קישור למעלה), ולצפות בהרצאות על אמונה וביטחון. כדאי שתצפי בערוץ הידברות באופן קבוע, מידי יום, ובעזרת השם דבר זה ייתן לך כוחות מחודשים להתמודד עם כל קושי, להתחזק באמונה ולהצליח בחיים.
 
מאחל לך את הטוב ביותר,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה