שאל את הרב - כללי

שאלה לגבי חזרה בתשובה והחטאת הרבים

  • י' סיון התשע"ה
אא

שאלה

ראיתי את הכתבות שלכם על איה קרמרמן ובאמת כל הכבוד לה על הצעד הזה אבל בלי לרצות לפגוע מתרצצות לי בראש שאלות קשות בנושא, כי בעוד שבכל הרשת יש תמנות שלה מלפני כן, הרי זה מכשיל עדיין את הרבים... וא"כ איך יכול להיות שמישמכשיל את הרבים יכול לחזור בתשובה הרי בירבעם בן נבט כתוב שא"א לחזור שלא יהיה הוא בגן עדן ותלמידיו בגהינם אז איך זה מסתדר? שוב כל הכבוד לה ומאוד מעריך את הצעד הנועז הזה ואיני רוצה לפגוע או לקנטר אבל זה עומד לי בפנים כבר הרבה זמן לכן החלטתי לפנות אליכם נא לא לפרסם שאלה זאת ובודאי לא להראות לה שלא יפגע בתודה מאוד מחכה לתשובה

תשובה

שלום וברכה

מאחר ושבה בתשובה שלימה אינה אחראית יותר על מעשיה מהעבר. היא לא לימדה את אף אחד לחטוא. כל החפץ לחטוא חוטא, היא רק נתנה אפשרות למי שורצה לחטוא שיחטא בה, כעת שהיא חזרה בתשובה לשיהמ והיא אינה יכולה לגלגל את הגלגל חזרה בוודאי אינה נענשת על האנשים שבחרו מעצמם לחטוא. ירבעם לימד את הרבים לחטוא ושיכנע אותם אותם לחטוא ועליו נאמר שתלמידיו לא יכולים להיות בגיהנום וכו'.

זאת ועוד גם על ירבעם נאמר שאם הוא היה רוצה לעשות תשובה אמיתית לא היה שום דבר עומד נגדו כי כל זמן שהנשמה בקרבינו אנו יכולים לשוב בתשובה אף מי שחטא בעבירות חמורות ביותר והחחטיא את הרבים. אמת ששתשובתו קשה ואין לו סיוע ממרומים, אבל אין דלתות התשובה סגורות לגמרי.

בברכה,

בנימין  שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חזרה בתשובהשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה