שאל את הרב - כללי

למה הכלבה שלי לא נתנה לי להירדם?

  • א' סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! יש לי כלבת זאב שאני מאוד אוהבת כבר 13 שנים. היא רגוע שקטנה חברותית וחמודה, אך החלה להתנהג מאוד מוזר אחרי שאימי נפטרה לפני 4 שנים זיכרונה לברכה. בהתחלה אני לא התייחסתי לזה שהיא החלה להעיר אותי בבקרים, כי תמיד אני מוציאה אותה לטיול בבוקר וכשהיינו חוזרות ורציתי להמשיך לנוח היא לא נתנה לי והמשיכה לנבוח בלי שום סיבה אך המשכתי להתעלם. כעבור תקופה זה התחיל להחמיר. היא החלה לנבוח בלילות כשרק התחלתי לעצום את עיניי ולהירדם. זה עוד לפני שהחלפתי מזוזה בחדרי. חשבתי שאולי טיול לילי ירגיע אותה אבל עוד כמה זמן אבל וזה החל להחמיר. היא עלתה לידי במיטה רועדת וממשיכה לנבוח ליד האוזן שלי וזה המשיך לתקופה דיי ארוכה. כעט אחרי שהחלפתי מזוזה היא חזרה להיות שקטנה ורגוע. והשאלה שלי למה הכלבה שלי התנהגה ככה? מה שרר בתוך חדרי שגרם לכלבה שלי להשתגע בלי סיבה...?

תשובה

לכבוד השואלת,

לא אוכל לומר בודאות מה היה בחדר, אבל כבר הודיעו לנו חז"ל שהכלבים חשים במציאיות מסוימות של רוחניות יותר מן האנשים: בבא קמא (ס:).

לכן טוב עשית להביא מזוזה תקינה, כי השם שרשום במזוזה - ש' ד' י' - הוא ראשי תיבות: שומר דלתות ישראל, ויש במזוזה משום שמירה מכל פגע. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה