אמונה

שאלה לגבי יציאת מצריים

  • כ"ח אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אתמול ראיתי סרטון של איזה אטאיסט שהוא מסביר כמה "תקלות" בהוכחה של הרב אמנון יצחק למה מעמד הר סיני היה חייב לקרות. בקיצור הוא הסביר משהוא כזה שבתקופה שישראל ברחו ממצריים והלכו לכיוון ארץ ישראל זה היה דבר לא ממש נורמאלי כי בתקופה הזאתי של יציאת מצריים וההליכה לכיוון הארץ היתה בתקופת הברונזה, אז ארץ ישראל היתה בכלל בשלטון המצרים,שזה כמו לפי דבריו ש"יהודים שינסו לברוח מהגטאות מגרמניה לכיוון פולין במלחמת העולם השנייה" או משהוא כזה. עקרונית אני רוצה לדעת מה יש לרב להגיד עלזה והאם זה בסדר בכלל לשמוע סרטונים כאלה ולשאול פה? כי עקרונית יש לי כל מיני שאלות לגבי נושאים כאלה שהם שואלים ולא כולם עונים על השאלות שלהם ולא תמיד יודעים איך להשיב להם

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
בארץ ישראל היו מספר נציבים מצריים, אך לא שליטה של הצבא המצרי, כי הרי המצרים מעולם לא היגרו לארץ ישראל או יישבו אותה. העמים הכנעניים ישבו כאן בארץ, ואם תחפש בגוגל את "מכתבי אל עמארנה" - תוכל לקרוא על המכתבים ששלח למלך מצרים כדי שיציל אותו מעם של עבדים שהגיע לכבוש את ארץ כנען בתקופה זו. ראה כאן עדויות נוספות:
 
אתאיסט זה שראית, שמכנה עצמו "הערס", הינו מסית ונוכל. ודאי שלא כדאי לצפות בסרטונים של מסיתים נגד היהדות, כי הם משקרים, ומהתעסקות בשקרים יכול לצמוח רק בילבול וקירור באמונה - אך לא יצמח שום דבר חיובי.
 
אנא קרא בתגובה זו, וברשימת המאמרים שבה, המשיבים לכל טענות האתאיסטים:
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה