שאל את הרב - כללי

מה קורה לאדם שחטא לאחר ביאת המשיח,האם הולך לגיהנום

  • ט"ז אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב יש לי שאלה שאני לא מוצא אליה תשובה השאלה היא כשיבוא משיח אז השם ישאיר את כל אוהביו ושומרי מצוותיו ואת השאר ישלח לגיהנום. אחרי שאדם נשלח לגיהנום הוא אמור להתנקות מחטאיו ורק אז הוא מגיע לגן עדן אז השאלה שלי היא זאת אדם שלא נשלח למדור השביעי כי הוא שמר שבת, שמר את פעם הברית ולהשתדל לא לעשות חילול השם אבל עשה בחייו המון חאטים לדוגמה לשון הרע וכדומה האם הוא יתנקה מחטאיו ורק אחרי שיתנקה יוכל לקום לימות המשיח?

תשובה

לכבוד השואל, 

לא אדע מהו המקור שלך במה שכתבת "ואת השאר ישלח לגיהנום". מה שאני למדתי זהו, שיתכן שלא כל אחד יזכה לימות המשיח - אבל לא שיצטרכו ללכת לגיהינום. 

גיהנום היא מקום זיכוך למי שלא זכה לעשות תשובה בחייו; אבל אפילו אם בן אדם חטא בחייו כגון בלשון הרע, ועשה תשובה כשעדיין חי, אז הוא לא צריך לזיכוך של הגיהנום. ולכן לא שייך להתעניין כמה גיהינום ואיזה מדור, באם אדם כבר ניקה ומזוכך בימי חייו. 

למי שכן צריך לעבור את הזיכוך, נכונים הדברים שקודם צריך להזדכך מחטאיו, ורק אח"כ הוא זוכה לשכר של מצוותיו, וכגון שכר של גן עדן. 

אבל מה שכתבת "יוכל לקום לימות המשיח", ומשמעות דבריך שימות המשיח היא זמן קימה ותחיית המתים - כפי מה שלמדתי אין זה נכון. אלא באחרית הימים יש  תהליך של תקופות שיותר ויותר מתעלות, שאחד מהם הם ימות המשיח;  עוד תקופה היא תחיית המתים; עוד תקופה היא עולם הבא. ואין כל אלו באותו זמן.

ולכן אין לדאוג על "הקימה" שהיא בזמן מאוחרת לימות המשיח. יש רק לעשות תשובה כעת, ולעמוד בשיפור המעשים עד כמה שידו מגעת, ובעזרת השם יהי רצון שנזכה כולנו לביאת המשיח במהרה בימינו אמן.

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה