נשים

האם מותר אשה נשואה לחשוף 4 ס"מ משערות ראשה?

  • ט"ז אייר התשע"ה
אא

שאלה

בתשובה מאת הרב מנשה בן פורת כתוב שאשה יכולה לחשוף 4 ס"מ משערות ראשה. אני מתפלאת, כיוון שאני שומעת שעל כל שערה ושערה היא תשלם! יש רבנים גדולים שטוענים שפאה (קצרה, צנועה) עדיפה על מטפחת מכיוון שכך כל השער מכוסה. יש שטוענים שפאה-כל פאה-אסורה באיסור חמור וגם הרבנים שמתירים יענשו על זה. מנגד, מאד קשה לכסות את כל השער עם הכיסויים של היום (בעבר לבשו סוגים אחרים שכן כיסו ואפשר לראות בתמונות ישנות, בכל עדות ישראל). אני גם מבולבלת בקשר לשער של הפנים - האם עלי לגלח אותו או לעשות טיפול בלייזר כדי להסיר?

תשובה

שלום וברכה

על פי הזוהר יש להקפיד מאוד לכסות את השיער כולו תמיד בין בבית ובין בשוק. לכך יש להקפדי על כיסוי מלא ומושלם וכן להקפיד לגלח שערות מעטות שאינך יכולה לכסות או לעשות טיפול לייזר.

על פי ההלכה מעיקר הדין מותר לגות מעט שיער כך פסק מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

רוב חכמי ספרד אכן אוסרים פיאה בתכלית האיסור ורוב פסוקי אשכנז מתירים, אם כי לגעת רובם מטפחת עדיפה. דעת הרבי מחב"ד היתה דעת יחדי שהעדיף שילכו עם פיאה כי בפיאה אין השיער מתגלה כלל.

מי שהיא חסידת חב"ד תלך כדעת האדמו"ר בנות ספרד יכסו את ראשן בכיסוי רגיל ומי שרוצה להקל ולהוציא מעט שיער יש לה על מי לסמוך וממידת חסידות להקפיד כדברי הזוהר. בנות אשכנז יכולות מעיקר הדין ללכת עם פיאה קצרה צנועה.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה