נשים

רוצה להיות זמרת

  • י"ד אייר התשע"ה
אא

שאלה

אני מאוד רוצה להיות זמרת ואני יודעת שזה לא אפשרי. אני לא רוצה להיות זמרת אצל דתיות, ואין ליד הבית שלי מקהלה דתית... אני רוצה להיות זמרת ברמה בינלאומית, ואני מצד אחד רוצה את זה אבל מצד שני קשה לי עם ההחלטה הזו. איך אפשר להתחזק בלי להתחרט שוויתרתי על החלום שלי?

תשובה

שלום וברכה

א. אציע שתהיי תברהמנית ותפרסמי מודעות בכל השכונה על אפשרות פתיחת מקהלה באיזור לנשי בלבד ובעז"ה מהר מאוד תהיה לך מקהלה שבעז"ה שמה הטוב יצא בכל המקומות ותוכלי לשיר ולהפויע בפני בנות.

ב. לפני יותר ממאה שנים בוינה, התגוררה נערה יהודיה אשר הייתה ידועה בקולה העוצמתי והערב. ויהי היום ואותה נערה, רחל שיף, נקראה לבוא ולהנעים מקולה הערב באופרה מקומית הידועה. ההצעה קסמה לה מאוד, שכן תמורתה הובטח לנערה כבוד ופרסום בחוצות עם, וכמובן גם כסף לא רע. רחל השתכנעה והחליטה להיענות להצעה...

הוריה, יהודים מן השורה, נתחלחלו למשמע הדבר וניסו להדיחה ולמנוע ממנה הדבר, שכן פחדו מאוד שתושפע מן האוירה הסוררת במקום פרוץ שכזה. אך היא בשלה מעונינת ללכת ולזמר. ולא יועיל שום טיעון הגיוני ככל שיהיה. אביה, ככל יהודי הנמלך ברבו, שם גם הוא פעמיו אל רבו, הרבי הק' מקופישניץ זצ"ל ושטח בפניו את מר ליבו.
 
הרבי ביקש לקרוא לנערה וברר עימה את הנו', מהי הסיבה שבשלה היא כה מעונינת ללכת ולשיר במקום אשר אין רוח המקום ורוח חכמים נוחה הימנו, וענתה היא שבשל הכבוד והכסף וכמובן הפרסום. נענה אז הרבי ואמר מבטיחני שאם לא תלכי ולא תתני ידך ומדרס כף רגלך במקום טמא זה, תזכי לבן שיאיר את עיני ישראל מקצה העולם ועד קצהו והרי תזכי מכך לפרסום וכבוד רב.
 
משכה רחל את ידיה מן הענין וזכתה לבן שזכו ישראל וזוכים רבים עוד היום להתבשם מקדושתו ותורתו ולהתברך מפי קודשו, יאריך ימים על ממלכתו. הלא הוא הגר"ש הלוי ואזנר.

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה