הלכות ומנהגים

מה אומרים לפני לימוד התורה

  • י"ב אייר התשע"ה 
אא

שאלה

שמעתי שצריך להגיד משהו לפני הלימוד (התורה) וגם אחרי שאלותי: 1)האם אפשר להגיד תפילה אחרי הלימוד ואז ללמוד תורה או לשמוע שיעורי תורה 2)שמעתי שהרמב"ם (או רב אחר) ממליץ על סוגי כלים-איזה כלים הם הטובים? אשמח אם תענה לי

תשובה

שלום וברכה

א. חובה לומר ברכות התורה בבוקר. אם אינך מכיר את הנוסח, נשמח לשלוח לך.

ראוי לומר גם את תפילת ר' נחוניא לפני תחילת הלימוד

יהי רצון מלפניך ידוד אלהי שלא יארע דבר תקלה על ידי ולא אכשל בדבר הלכה. וישמחו בי חברי שלא אומר על טמא טהור ולא על טהור טמא. ולא על מותר אסור ולא על אסור מתר. ולא יכשלו חברי בדבר הלכה ואשמח בהם. כי ה' יתן חכמה מפיו דעת ותבונה. גל עיני והביטה נפלאות מתורתך:
וביציאתו יאמר:
מודה אני לפניך ידוד אלהי ששמת חלקי מיושבי בית המדרש. ולא שמת חלקי מיושבי קרנות. שאני משכים והם משכימים. אני משכים לדברי תורה. והם משכימים לדברים בטלים. אני עמל והם עמלים. אני עמל ומקבל שכר. והם עמלים ואינם מקבלים שכר. אני רץ והם רצים. אני רץ לחיי העולם הבא. והם רצים לבאר שחת. שנאמר ואתה אלהים תורדם לבאר שחת אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם ואני אבטח בך.
 
ב. לא ידוע לי.
 
בברכה,
בנימין שמואלי

מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים