הלכות ומנהגים

נישואין של עם הארץ עם בת כהן

  • ב' אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב,

יש ויכוח בין הבת שלי לבעלי בגלל שאנחנו כוהנים מיוחסים מהעיר ג'רבה ואנחנו חרדים לדבר ד' והבת שלי הכירה מישהו ברחוב לא דתי ולא תלמיד חכם...

לפי דברי הגמרא אסור לבת כהן להתחתן עם עם הארץ.. הבעיה שהבת שלי לא מקשיבה לבעלי. היא רוצה לשמוע את זה מרב. האם אכן הם כך פני הדברים??

חשוב לציין שהבת שלי רק בת 16?

תשובה

שלום רב,
 
בוודאי שאסור לבת כהן להתחתן עם אדם שאיננו דתי, וצריך להעמידה בדרכי נועם על חומרת הדברים.
 
מקורות: יעויין שלחן ערוך אבן העזר (סימן ב סעיף ח) ושו"ת יביע אומר חלק ג' (חלק יורה דעה סימן ז אות ג ד"ה והנה השני) ושו"ת יחוה דעת חלק ה' (סימן סא). 
 
וכתב בספר ילקוט יוסף שובע שמחות (מהדורת תשס"ד, עמודים מו, נ) צריך להיזהר מאוד במה שאמרו חז"ל (במסכת פסחים דף מט עמוד א) שעם הארץ לא ישא כהנת, והכוונה על עם הארץ שהוא חפשי ומחלל שבת ועבריין, שבאופן כזה יש סכנת חיים לשניהם. אבל בחור שהוא בן תורה וירא שמים, ולכל הפחות לומד בכל יום בקביעות שעה ויותר, מותר לו לישא כהנת, אף על פי שאינו בגדר תלמיד חכם. ואין לבן ישיבה לדחות הצעת שידוך של כהנת, אם ההצעה מתאימה לו מכל הבחינות, רק בשביל שהיא כהנת. אולם אם הבחור אינו שומר תורה ומצוות, וכל שכן אם הוא מחלל שבת בפרהסיא, אף שהוא מבטיח לחזור בתשובה, אין לסמוך עליו, וצריך עד כמה שאפשר למנוע ממנו לישא בת כהן.
 
וע"ע בשו"ת שלחן הלוי חלק א' (עמוד רעא) ובשו"ת אשר חנן חלק ג' (סימנים מו-מז) ובמה שהביא בזה בספר מנחה לחיים (סימן א סעיף ב).
 
בהצלחה רבה,
 
הלל מאירס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עם הארץבת כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה